Älvbacka

Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Yvonne - 13 februari 2009 14:22

Avresa fredag 13/2 från Älvbackastallet i Lakafors.

Äventyret har börjat !


Kl. 9.00 körde Royals hästbuss in på gården med två  chaufförer, Micke

och Gunnar som jag känner sen tidigare resor med Moe. Och så Gunnars dotter som skulle till sin mamma i Umeå.

Det fanns redan två hästar i bussen så Moe var belåten när han klev på. Tog en stund att lasta alla grejer och foder för tio dagar.


Hej Då Piteå!! Vi stannade på Royals hästsportbutik i Skellefteå och lastade ett par vagnar och lite travartiklar som skulle levereras under färden. Två söta hundar klev också på, Bea och Beatrice som skulle ned till Solvalla där matte väntade. När det var klart for vi in på Skellefteå travbana och hämtade Vorrek Sund och hans ägare som skulle till Solvalla och tävla V75.


Småprat och trevliga människor gör att tiden går ganska fort och vips var vi på Umåkers travbana och hämtade en häst som skulle neröver. Sen blev det ett kortare stop i Ö-vik där lite travgrejer levererades.


Framme på Bergsåker ca 17:30. Moe hade rest bra och nu var de första 50! avklarade. En liten promenad och sen gick vi till stallet där Moe skulle övernatta tillsammans med fem hästar som bodde där. Han åt och drack och verkade allmänt nöjd, själv skulle jag sova i Tomas Selanders fikarum som låg ovanpå stora stallet. Gick och åt på Stallbaren och såg sedan på trav, det var tävlingar på kvällen. Efter ett tag kom Ludde (Parischaffisen) och vi packade mina grejer så allt var klart inför morgondagen. Kl 10:00 var travet slut och det blev tomt på folk så jag slog mig ner till ro på soffan efter att ha borstat tänderna.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards