Älvbacka

Direktlänk till inlägg 20 maj 2009

Höns

Av Yvonne - 20 maj 2009 18:49

Nu har vi utökat hönsfarmen med tio nya hönor, ja nya och nya dom ser

väldigt begagnade ut. Lite fjädrar ja en ser i stort sett ut som dom man köper ur frysdisken på affären! Och deras kammar är alldeles bleka.

Men dom värper bra fast vi bara haft dom i två dagar, dom gamla hönorna

kan vara lite taskiga  nypa till dom då och då!

Snart är dom full i fjädrar igen, Pavarotti (tuppen) verkar gilla dom iallafall!


Janne har plöjt klart ena ängen innanför travbanan, tror inte att han ska plöja nåt mer.

Vi har mycket hö kvar i ladan och en hel del rundbalar av mycket bra kvalitet

Har kört Fixsola och ridit Moe, dom skulle behöva få sig ett rundbanejobb snart för dom känns laddade! Men än är vi inte friskskrivna.

Jannes träningar fick visst vila idag!

Det kom ett par störtskurar, men nu är det kanonväder igen.

Nu har Mjölner Stilig  och Rapptösen fått byta boxar, Stilig behöver den större inför fölningen.

Det vore roligt om hon fick ett hingstföl!

 
 
Ingen bild

Svärdotterns moder

21 maj 2009 08:05

Ja jag hoppas att Pavarotti inte tränar sin röst 4 på morgonen. Annars förstår jag att han gillar nakna höns. Tänk på hönan Agda.
Ha de så gott!Kramar/Britta

 
Viola

Viola

21 maj 2009 19:42

Vill bara hälsa på.
Jag gillar landet, särskilt höns. Drömde en gång att ha en hönsgård.
Kommer jag förbi ska jag skriva i "dagboken"
Vet inte ens var Älvbacka ligger, ska ta rätt på det.
Ha det så bra med alla dina djur hälsar Viola

http://Polargrevinnan.blogspot.com

 
Ingen bild

Lena

22 maj 2009 08:36

Ska jag ta med mig fröer? Vad var det mer än spenat Janne skulle så? :) Vi gillar ju morötter, rädisor och sallad också *skratt*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards