Älvbacka

Direktlänk till inlägg 23 juni 2009

Kungen mötte "skogens konung"

Av Yvonne - 23 juni 2009 20:19

Idag fick Janne åka fort!

Vi var ute och körde Fixsola och Kungen på banan, efter sex varv styrde

jag opp efter rakbanan en sväng.

När jag kom tillbaka var Janne och Kungen redan inne i stallet.

Och Janne speedcartssits var full i gräs?

Då berättade han att det hade blivit åka av för det hade dykt opp en älg på banan mot vägen, Kungen hade hoppat över stordiket och Janne for utav när dom landade på andra sidan, sen bar det av i fullt sken med Janne hängande i tömmen. Han åkte på ändan aj aj!När dom närmade sig nästa ännu större dike då stannade Kungen och började backa och då passade Janne på att ta sig opp i  vagnen och så bar det av till stallet, ja det var tur att det var Janne som körde annars har det nog gått väldigt illa.

Nog kanske han är lite öm imorron?

Kungen är ju ingen liten häst precis!

Han har mött en älg på banan för ett tag sen och då blev det oxå åka av,

men då höll han sig på banan iallafall.


Imorron blir det att besöka Lykkegutten igen för Rapptösen, det är bara hålla tummarna att hon är nöjd!

Och det måste jag berätta att det är klart med VojeFaks för Mjölner Stilig,

ägaren fixade tillståndet och det var kul för jag gillar verkligen hingsten!


Ikväll när jag kom hem från ridturen med Moe så var det en extra häst i småhingstarnas hage, det var Peters unghingst! Visste inte att han skulle komma, det är dåligt med bete där Peter har honom så det passade ju bra.

Egentligen är det ju inte så bra med tre hästar, risken är ju stor att en blir mobbad, men de här är så unga så det är ingen fara.

Jag måste få säja att det är helt fantastiskt att det är så många som är in och läser min blogg, hade ju aldrig tänkt börja med detta fast Lena E.

övertalade mig när jag ändå ville skriva in min dagbok från Frankrikesejuoren.

Skriver ju inte direkt något som är spännande eller särskilt intressant,

bara vardagsnära upplevelser. Känner mig väldigt ödmjuk för att så många

visar intresse, tack!

 
 
Ingen bild

Björn Holmgren

23 juni 2009 22:58

Yvonne!
Du skriver både levande och intressant. Sedan är det ju inte helt ospännande att läsa om Kungens möte med älgar och dylikt. Vi som inte kan ta del av det som händer "live" är mycket tacksamma för dina berättelser.

Mvh
Björn

PS. Det lär väl gå fort på torsdag eftersom Janne knappast vill sitta för länge på kuskbocken... DS.

 
Ingen bild

Lena E

24 juni 2009 08:58

Jättekul att läsa det du skriver, ägnar morgonen till att vakna till framför en del bloggar önskar bara att min egen mamma skulle följa ditt exempel och blogga om sitt PRO-liv hon har ju hur många järn i elden som helst sedan hon blev pensionär. Vilken resa janne hade, tur att det gick bra för både honom och Kungen. Idag är det en sådan dag då jag svär över min egen lathet att inte ha skaffat körkort för hade jag haft det så skulle jag ha stoppat flickorna i bilen och kommit ut och haft en skön dag hos er, mitt eget paradis på jorden.

Kram!!!

 
Ingen bild

Nina L.

24 juni 2009 09:54

Hej. Båda jag och David läser bloggen. Du skriver jättebra och det är så roligt att läsa om allt som händer hemma hos er.

Ha en trevlig dag!

 
Stina E

Stina E

24 juni 2009 20:33

Jag tycker det är jättekul att få läsa om er vardag och allt annat spännande som händer! Det är ju precis såna saker jag saknar nu när jag bor så långt bort, och det väcker många minnen !
Det känns så konstigt att både Touch och Kompis har hunnit bli så pass gamla som de har, för det känns ju som att det var alldeles nyss Arla pratade med Kompis uppfödare om Kompis vän "Rockard".. kommer du ihåg den ? =) Jag skrattar fortfarande när jag tänker på det !

Jag hoppas ni har det bra, och att hästarna får hålla sig friska hädanefter!!

Stina E

http://www.stormstina.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards