Älvbacka

Direktlänk till inlägg 27 juli 2009

Skellefteå V75

Av Yvonne - 27 juli 2009 18:58

Yes! Moe kom med på lördag i Skellefteå, tyvärr inte Fixsola !

Idag har vi varit på Vitsand med Moe och Fixgnisten, Moe såg kanonfin ut!

Så om han bara sköter sig så ska det väl bli en slant, vännen Stamping kommer. Det ska bli så kul att träffa gänget kring honom igen! Trodde aldrig

att det skulle bli möjligt faktiskt. Och vinner gör han förståss??


Fixgnisten däremot schabblade och smågalopperade och jag tyckte inte han lät riktigt rytmisk när man lyssnade när han travade. Det kan ju vara hasen som spökar, men Janne ville inte riktigt hålla med och tyckte han gick bra på slutet. Ja vi får väl se, men han brukar inte göra så när han är schysst!


När vi kom hem från Vitsand ringde Janne till Veten i Boden och hörde om det gick att få komma och raspa tänderna på honom för det går inte att göra hemma. Och det gick bra  så han stack iväg med Moe, skulle vara där

15.30 Han blödde litet efter förra starten och han var lite vass sa Janne när dom kom hem igen.

Så nu är han "fit for fight" pållen! hihi!!


Imorse låg det en gädda i en kasse i våran tidningslåda, till katterna förmodar jag, men inget medelande om vem som lämnat den, tack iallafall!

Du kanske läser detta och avslöjar vem du är??


Igår när jag red Moe och Molly följde med så dök det opp ett rådjur precis framför oss på skogsbilvägen, den stod alldeles stilla en sekund och tittade på oss sen bar det av in i skogen, Molly var bara några meter ifrån.

Jag sa "stanna" och hon rörde inte en fena fast man såg att det ryckte i musklerna på henne, hon är så duktig!

Moe brydde sig inte alls.

Ja det är väl inte så märkvärdigt att se ett rådjur, men jag tycker det är så fantastiskt varje gång man stöter på någon av skogens vilda invånare!

Man bara njuter vid anblicken.


Imorron tror jag att vi har en död höna, för det är en som såg riktig vissen ut idag och hon låg i redet ikväll där hon legat hela dagen.

Jaa det är livets gång.

Det enda positiva med det är ju att mickel får sej ett skrovmål!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards