Älvbacka

Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Yvonne - 10 augusti 2009 20:42

Fy vad det åskade igår och regnade!Molly (hunden) låg tryggt på bron och sov under hela ovädret, det är att ha nerverna på plats.

Och hästarna som går på bete hade heller inga problem men blixtar och dunder, det enda som hände var att våran telefon i köket dog (för alltid)!

Så kan det bli när åskar är i farten.

 Annars hann jag med mycket igår, skurade ren alla vattenkoppar gjorde om

i boxen till kalvarna. Tänkte att nu ska jag vara tuff så nu blir det inget varmvatten morron och kväll (förra kalven Musse fick jag ge varmvatten

så länge han levde) han vägrade dricka kallt vatten!

Jag satte opp en höhäck och ställde en stor bunke där jag satt höet åt dom tidigare och fyllde bunken med kallvatten.

Väntade mej högljudda protester, MEN det har gått så bra och dom små prukkarna anpassade sig med en gång! Och det känns så härligt!


Sen tvättade jag och rengjorde sulkarna och när det var gjort målade jag Kompis rockard och satte på ett nytt stänkskydd (blommig rullgardin) blev

faktiskt jätteläckert!

Hästarna hade en ledig dag, det var bara Josse som kom och red Fixsola,

ja dom har alltid ledigt söndagar förutom att tjejerna kommer och rider

och det är ju trevligt för hästarna att få komma ut och lulla på i skog och mark.

Just nu när jag sitter här och bloggar så är Emelie och stallLena ute på en tur med Gnisten och Fixan.

Kungen fick sig en sen körtur med Janne i eftermiddags så Emelie tyckte

det räckte för honom idag.

Och jag red Moe på morron idag och han blev riktigt svettig för det har varit tryckande varmt idag.


Och ingen veterinär har gått att få tag i, men Irene är tillbaka i selen så vi får göra ett försök imorronbitti igen!

Problemet är att hon har inget "ultraljud", men hon kanske kan låna sig ett OM hon nu går att få tag i??

 På onsdag startar Fixgnisten i Boden, Janne Norberg kör!

Och den 17:de startar Moe på Solänget (Ö-vik), då samåker vi med Robert

Lindberg och Guripålle. Per g. kör båda två

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards