Älvbacka

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2009

Regnigt värre

Av Yvonne - 29 augusti 2009 19:06

Idag har det regnat hela dagen.

Klockan 06.00 bröt Anette och Hasse opp och började färden mot sina hemtrakter Stockholm, kl.17.00 var dom hemma i Bromma.

Det har varit så roligt och trivsamt att ha dom här, dom har handlat lagat mat  styrt och ställt! Fast favoritsysslan var nog att mata hönsen och promenera med Molly !

Hasse hjälpte till och med Janne en dag att ta in hästarna, han är ju ingen hästkarl så det gjorde han bra!

Modin är halt på höger fram så han har fått vara inne sen igår, vet inte riktigt vad det är?

Trolle och han fajtas ju med ganska tuffa tag så det kanske är sviter av det?

Han är lite svullen på skenbenet, på tisdag ska veten titta förbi så han får väl titta på honom ifall det inte blivit bättre.

Så nu är dom bara två i hagen, Trolle och Simmer. Det är tufft för Simmer för nu är det han som får brottas med Trolle, har slängt in Bollen i hagen

och det gillade Trolle  han sprang och jonglerade med  den så Simmer fick pusta ut.

Janne släppte ut hästarna på morron i regnet och jag tog ut kalvarna, men

när det började närma sig lunch så tog jag in gänget för det regnade  så mycket och jag tycker inte det finns nån anledning att dom ska behöva stå ute och hänga i hagarna när det inte finns nåt skydd.

Det är ju skillnad  för dom som går på bete, dom har ju alltid nånstans att ställa sig i lä.


Jag har pysslat med Modin, han har ju lite hingsttag och gillar inte när man håller på kring öronen på honom fast nu har han faktiskt börjat inse att det ÄR skönt att bli borstad där oxå! StallLena kom på eftermiddan med Linn och Moa, dom hade tänkt köra Kompis men slutade ut det då regnet stod som spön i backen.

Det blev en pysseldag istället vilket både Kompis och Gnisten var belåtna med. Moa skötte om vår gamle Touch oxå, han njuter verkligen när han

blir omskött. Vi har ju både en "hund"Moa och en "tvåbent Moa i stallet.


Imorron kommer Lena och rider Gnisten då ska jag ta med henne ut och visa en ny ridväg tror jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards