Älvbacka

Alla inlägg den 12 september 2009

Av Yvonne - 12 september 2009 21:01

Allt går sin gilla gång på gården!

Utfodring av kraftfoder inne, lägga ut hö i hagarna, släppa ut hästar och kalvar, säja gomorron till hönsen rengöra och ge dom morronkäk, skotta skit medan Janne körde intervall med Kungen, Fixsola och Fixgnisten.

Lägga in spån till samtliga så slipper jag det imorron. Fylla på vatten i hagarna, viktigt!

In och morronfika sen rida intervall med Moe, han var i behov av en urladdning!

Ge lunch, kolla om hönsen värpt det blev bara fyra ägg idag!

Sen kom Josse då tog vi in Bolfaxa och Juna, borstade dom sen tvättade jag Faxan medan Josse tog ut Juna för ett träningspass och när Juna kom in blev det hennes tur att få en dusch.

Båda var jättelugna fast det var första gången dom duschade! Sen fick dom manar och svansar utborstade en gång till, på med varsitt täcke och sen in i boxarna! Ingen mer utegång idag!

Var in och såg V75loppen där Stamping varmed, tyvärr blev det en galopp denna gång!

Nordblomma stark trea, men Myllarfaks syntes aldrig till och Sölvking (oxå GunnarMelanders häst) galopperade!

Men frankrikekompisen Gunillas häst Briansson gjorde ett kanonlopp som trea i mål, GRATTIS Nilla!!


Kajsa dök opp och såg oxå loppen sen gick vi och tog in unghingstarna, borsta, borsta! och sen blev det duschning för dom oxå, jätteduktiga pållar !

Sen flätade vi deras manar, kanske det går att få dom att ligga på ena sidan imorron fast jag tvivlar?

Inga täcken på smågrabbarna förmodar att det inte skulle vara mycket kvar av dom täckena imorronbitti!


Kajsa for hem när vi var klara, hon skulle ha främmande.

Jag packade det vi ska ha med oss till Boden imorron, gillar att ha allt klart kvällen före!


Kvällsfodrade, tog in hästar och kalvar, tog fram hö och bar ut i hagarna, fyllde vattenbunkarna och när

jag tog fram hö så att StallLena kan fodra lunch så kom Janne ut och då sa jag till honom att gå in och göra

opp eld för varmvatten och laga till maten (fläsk och potatis) då gjorde han det.


När jag sopat stallet och satt på Kungen hans bakbensbandage (back on track) släckte och stängde jag stallet,

gick in till dukat bord.

Såg lite på TV efter maten och nu ska jag ta en välbehövlig dusch och sen läsa en stund! Blir en lång dag imorron!


Hoppas att pållarna sköter sig!!?

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards