Älvbacka

Alla inlägg den 15 september 2009

Av Yvonne - 15 september 2009 22:02

Idagblev det en tur till Vitsand för snabbjobb med Moe och Kungen.

Oj Oj så bra Moe var! Och Kungen skötte sig oxå jättebra, hoppas att han får ett lopp utan störningar nästa

start!

En glad överraskning! När Janne for ut med Kungen andra heatet så kom en blå bil och parkerade bredvid vårat

ekipage, hej Yvonne hörde jag nån som sa och jisses så glad jag blev! Det var ju "Mäster" Stig Lindmark och

Uffe Eriksson (som ägde Sabestus)!

Dom hade varit hem till oss ja det var länge länge sen sist, det var nog den påsken vi var ut med "Storsläden) och det är några år sedan vill jag lova, och när vi inte var hemma sa Stig att: då är dom på Vitsand och så rätt han hade!


Jag är väldigt fäst vid dessa två och deras fruar Birgitta och Britt. Britt är syster till Stig.

Vi har ju haft både Stigs kallblodshingst Lovin och Uffes Sabestus som avelshingstar, underbara djur.

Sabestus var hos oss till sin död, Lovin hade vi i två år och han lever inte heller längre.


Nåväl, det var jättekul att träffa dom, fruarna var i Piteå hos Birgittas syster som fyllde 89 år idag.


Vi blev kvar ett tag efter det Janne kört klart och satt och surrade så vi var inte hemma förrän kl. 15.00 ungefär.

Pållarna var lite sura, hade ju fått vänta på lunchen som dom brukar få kl.12.00


Lasse kom förbi med bilder från unghästutställningen och om intresse finnsså har Evelina Olofsson tagit fina bilder

som finns på(Horace pixbox.se) Klicka på unghästutställningen bild på BodbäcksModin och där finns bilder på

våra och andras unghästar. Jättefina bilder Evelina!

Och nu har jag talat med Peter J. så nästa år ska han "springa" med Modin åt mej så då ska dom allt få se på en

riktig stjärna!


Den 22 september startar Moe och Kungen i Skellefteå och dagen efter startar Fixsola i Boden, tajt vill jag lova.


Igår provred jag en sväng i westernsadeln, men va sjutton jag når knappt ned till stigbyglarna och jag vet inte

om dom går att korta mer, StallLena provred i söndags och hon tyckte den var skön, men hon hade träningsvärk i benen och armarna!

Ja det är ju det att man får ju en helt annan sits och det är jobbigt innan man vant sig, men vaddå man får väl

försöka att anpassa sig och till sist får man väl in "cowboystilen"!

Jag får väl köpa mej såna där extrastigbyglar som man kan hänga fast så att barnen kan rida i vuxensadel! hihi!!


Moe verkade iallafall gilla att ha sadeln på ryggen, han traskade på så lugnt så man kände sig faktiskt lite som en

äkta cowgirl fast som Lena sa: det var något som fattades!! HATTEN förståss!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards