Älvbacka

Alla inlägg den 18 september 2009

Av Yvonne - 18 september 2009 22:37

Idag fick vi travprogrammet till Skellefteå, Moe står 20m med ett första spår och är tippad

trea i programmet.

Man kanske borde sätta en slant på honom som vinnare?!!!

Han är i kanonform!

Tyvärr så kom inte ÄlvbackaKungen med, för lite poäng så han får stå över och Moe får åka ensam till Skellefteå.


Idag har det varit en gråtrist dag och hönsen har inte velat vara ute så dom har mysit i sitt nyskurade huEfter lunch började det regna så när jag städat av inne (gör det ibland) dammsuger och sådär då gick jag och tog in alla hästarna och kalvarna. Jeppe har blivit så tjurig nu ett tag så två gånger har jag lämnat honom i hagen, men då har han hoppat över grinden och kommit lubbande in i stallet och till boxen där han och Laban bor.

Ja inte är dom dumma kor som många tror istället mycket intelligenta, fast nu är ju detta oxar förståss!

Idag tog jag Laban (han kommer alltid som ett skott) och lämnade grinden öppen och jajamänsan Jeppe kom direkt

och följde snällt med in i stallet.

Klockan var kring 15.00 och alla fick sitt kvällskraftfoder så dom hade nåt att göra, dom vet ju inte om klockan är tre eller sex!


Skulle fara ut med Moe, men det regnade ganska mycket just då så jag väntade till senare. Tog Molly med mej och letade i hagen efter Modins grimma som han tappat och jag letade oxå efter Trolles boll, men det var en lönlös uppgift, dom har ju sin hage innanför travbanan så den är stor och det finns mycket gräs ännu så det enda som blev av den sökningen var att jag blev sjöblöt om fötterna!

Gick in och fikade, Janne var i Holmträsk och köpte hagstolpar, hagarna behöver renoveras inför vintern.


På morron verkade Janne StorVinnas små hovar och hur snäll och go hon än är den lilla damen så blev det lite fight,

när hon hade lagt sig två gånger så insåg hon att det var bättre och behagligare att stå opp och lyfta ett ben i taget

så nu är hon fin om fötterna!

Efter 16.00 nån gång stack Moe och jag ut, det var uppehåll fast naturligtvis började det regna när vi kom ut ur stallet!

Det är egentligen skönt att fara ut och rida när det regnar, det känns som man har hela världen för sig själv!

En sväng i skogen och sen tränade vi lååångsam backträning , sex vändor i trav. Bra för ryggmusklerna ( på Moe

såklart)!

Han var verkligen lugn och avslappnad till skillnad från igår för då hade han "raketbränsle" under hovarna!


När vi kom hem hade Janne gett kvällshö och allt var lugnt i stallet bara jag och alla djuren då trivs jag !

Fyllde på hö åt kalvarna som nästan ätit opp allt, sen og jagfram Touch och friserade manen på honom och sen verkade jag hans framhovar och minnsann! Det lönar sig att göra det oftare och inte dra på det, lätt som en plätt!!

När det var undanstökat gosade vi en stund, Touch älskar såna stunder!


Och sedan var det småhingstarnas tur att bli ompysslade, underbara pojkar och så olika individer.

Under tiden som jag borstade  och borstade så lyssnade jag på mitt favorit program på radion (FINNMIX)j

jag bara älskar det programmet, fattar inte vad som sägs (finska) men jag tycker det är så mysigt att lyssna på dom ändå och så spelas det så himla bra låtar, det är ett önskeprogram. Det talas svenska oxå emellanåt fast det är

så rogivande när dom pratar och spelar låtar där det sjungs på finska.


Borsta hästar och kalvar och lyssna på FinnMix det hör till livets goda!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards