Älvbacka

Alla inlägg den 2 november 2009

Av Yvonne - 2 november 2009 21:25

Ännu har det inte kommit nån snö så vaddå "vintermys?

Jamen oj vad jag har längtat efter den här dagen då alla hästar har flyttat in i sina "vinter"hagar!

Då myser jag och hästarna är så belåtna att vara nära stallet och huset, Bolfaxa och Juna har

kutat omkring som jehun och pipit och sparkat bakut medan Mjölner Stilig, Vinna och Rapptösen har stått "parkerade" vid rundbalen hela dagen!

En lustig grej var när Vinna försökte sig på närkontakt med Rappis, hon närmade sig uppkäftigt och Rappis la öronen

bakåt för att visa  att "kom inte närmare".

Det brydde sig inte fölrackarn om utan fortsatte kavat med att söka kontakt och då slängde Rappis till med huvudet

och strök öronen ordentligt och vad tror ni Vinna gjorde? Stack? Nehejdå, hon vände rumpan till Rappis och slog bakut!

Tuff liten tjej vill jag lova!


Janne talade med våran vet. Christer igår angående en halsundersökning av Bolfaxa så det blev bestämt att han skulle komma idag och medan vi väntade på honom så körde Janne in ved i källaren och jag tog opp hagen runt travbanan, först hakade jag loss elbandet sen drog jag opp plaststolparna och la dom i prydliga högar, hämtade

cykelkärran och drog hem stolparna på den, fick gå i tre omgångar för att få med alla . Och sen rullade jag opp elbandet med gamla "upprullaren" som varit defekt, men "kvinnor kan"! Med lite ståltråd och "platta ringar med

hål i", vet inte vad dom heter fick jag ordning på den vilket inte Janne lyckats med på ett par år utan han har lindat opp banden för hand i "härvor" istället vilket är betydligt tjorvigare!

Det var jobbigt, men jag lyckades få ihop fem fina "nystan" och nu är allt instoppat i ladan till nästa sommar.


När jag var klar kom Christer, men det visade sig att han hade allt med sig "utom" kameran så det blev ingen

halsundersökning! Bolfaxa fick iallafall pennicillin att börja med och så kommer Christer igen imorron !


Janne körde Fixgnisten och Fixsola, det blir visst start i Umeå på måndag iallafall. Janne ska nog sko henne med

sulor, ja det blir ju trevligare för Moe med ressällskap.

Fick rida i nästan mörker idag igen, ja nu blir det snart att man börjar längta efter lite snö och sen längtar man efter mer snö så att det blir "kälkföre"!

"Mörkret har iallafall gjort sitt intåg så nu gäller reflexer oavsett när man far ut och rider!"


Fick ett ryck ikväll och bytte gardiner i vardagsrummet (salen) som man säjer härborti Pite!

Och jag satte opp "julstjärnan" tokigt va?

Men den är så fin, vit med silverglitter på ganska stor. Har faktiskt haft oppe den hela året en gång och då höll syrrans dotter Emelie på att garva ihjäl sig när hon såg den när det var sommar!

Tänker inte tända den förrän det är första advent, men jag provade en liten stund!


Tack Lena svärdotter för de fina orden i gästboken...

Nu ska jag ta mej en dusch, det behövs efter allt gående idag  som känns i hela kroppen!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards