Älvbacka

Alla inlägg den 6 november 2009

Av Yvonne - 6 november 2009 15:40

Det snöar och blaskar om vartannat idag!

Janne körde Fixsola och Fixgnisten , sen gav han opp för det klibbar fast under hovarna så mycket och det

är ingen ide´att ta ut unghästarna och träna dom i sånt före!

Vi for och handlade efter vi gjort stallet på morron och så var jag förbi på läkarstationen och betalade tandis.

Behövde bara gå en gång så därför tog jag inte med mej pengar , trodde det skulle bli nåt fler besök.

Och nu har dom nya regler, man ska betala efter "varje" besök istället för när man är klar med allt. Jaja!


Molly följde med mej och Moe när vi for opp till Knöppelberget idag, ville inte vara efter vägar eller ängar när det är så klibbigt före. Nog fick han "styltor" då och nu ändå, men det gick ändå bra så vi var borta 1 1/2 timme så nu

sover nog Molly resten av dan!

När jag kom tillbaka efter ridturen så tog vi in alla hästar, det är ju inte nödvändigt att do ska stå ute i skitvädret när dom har en box att stå i och det höll dom med om!

Det ble lite cirkus när jag skulle ta in kalvarna för Janne var kvar ute och hade gått och försökt få fast dom,

Han hade fått fast Laban, men den andra behöver han inte ens försöka att få fast för han kommer inte fram till honom.

Så jag gick och hämtade Jeppe och tog även Laban och Janne var en bit bakom, hmm

Det gick fint, men plötsligt gör bägge en riktig tjurrusning framåt och jag halkar och bägge springer över mej,

det var halt oxå, men jag släppte dom inte förrän Laban tvärvänder och hoppar över mej och då fick jag mej av hans bakben i huvet ,nacken och armen så jag var tvungen att släppa.

Ojoj vad mörbultad jag blev, var tvungen att sitta på blötbacken en stund. Sa till Janne att det var ingen fara iallafall!

Kalvarna sprang in i hagen igen och Janne tog Laban och när jag hämtat mej gick jag och tog Jeppe så allt

ordnade sig till slut!

Men nog känns det i nacken som jag har ont i sen tidigare.

Fast man är ju tuff förståss, inte är det nån ide´att "kröjma" som Kajsa brukar säja!

Från och med nu ska det inte vara nån i närheten när jag leder ut och in kalvarackarna, dom är som hundar när jag är ensam med dom!

                               SNIPP SNAPP SNUT,NU ÄR BLOGGEN SLUT!!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards