Älvbacka

Alla inlägg den 30 november 2009

Av Yvonne - 30 november 2009 20:07

Nu glömde jag att trycka så att "kommentarerna" kommer in i bloggen!

Har läst din kommentar stallLena, men vet inte hur få in den i bloggen?


Du är välkommen att rida Gnisten, men du kan ju slå en signal kvällen före så att inte Janne hunnit fara ut och köra. Ibland så kör han efter det vi har skottat färdigt i stallet.

Kanske min sonhustruLena kan fixa till i bloggen?

Ja nu vet ni hur det ligger till!

Av Yvonne - 30 november 2009 16:34

Det regnar i lule och snöar i Pite, tänk vilken skillnad det kan vara fast avstånden

är korta!

Helgen har varit lugn, det vanliga pysslet. Det verkar då inte vara något fel på Moe, är sitt vanliga jag!

Första advent har infallit och det firade jag med att gå  och se

"Luftslottet som sprängdes" tillsammans med mina "biokompisar", vi var sex stycken.

Bara att rekommendera dessa helt suveräna filmer och läs även böckerna av

Stieg Larsson, det är spänning varenda sekund!


I eftermiddag kom veten Christer och tog blodprov på Bolfaxa, Fixsola och

virrpannan Moe! De två damerna stod lugnt och stilla medan Moe visade opp hela sitt "register". Till slut satte jag på honom skygglappar och hingstkedja och

stoppade munnen full med morötter på honom och till slut kunde Christer  pricka

rätt med sprutspetsen och efter lite gymnastik gick det oxå att få ut lite blod så att det räckte till en analys. Ja Moe han är inte som andra hästar han!


Jag köpte en flaska glögg till advent, men som vanligt står den oöppnad förstår inte varför det alltid blir så? Köpte en glögg som heter Tindra, snygg flaska!

Oj vad det har snöat nog är det några centimeter!


Har beställt en hundsäng åt Molly som vi ska hämta imorron så nu åker den gamla gedigna skinnsoffan ut som hon haft som sovplats.

Hennes nya säng är i trä och hemgjord så den blir fin, hon gillar inte dom vanliga hundbäddarna som finns att köpa.

Har tagit till den ordentligt, 120 lång och 80 bred ska det vara en säng så ska det!

Köper en madrass på Jysk och sen ska jag försöka hitta nåt kul tyg att sy ett överdrag utav och kudde ska hon ju ha oxå.


Imorron tar Rune (grannen) över hönsen, men jag har iallafall gjort lite "juligt" åt dom julgardin och juldekoration i fönstret och så en krans på dörren.

Sedan blir det ny spån på golvet närmare jul!

Och 2010 är det min tur igen!


Var lite klurigt att blogga för Rollo "katten" kom och ville vara med, men jag klarade att hålla honom ifrån tangenterna!




                            "Se varje dag som en gåva

                              som det går att göra något bra av"

Av Yvonne - 30 november 2009 11:46

Här har du min Epostadress:

yvonneholmgren@telia.com, visst är det rätt?


kommer mer i bloggen ikväll, kram!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards