Älvbacka

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Yvonne - 7 januari 2010 19:56

Nu är det kallt kan man säja, det har stått 28 minus hela dagen!

Det märkliga är att hönsen har värpt 7 ägg idag, annars brukar det minska när det

blir så här kallt.

Hästarna har fått vara inne idag och jag tror att dom kände på sig att det var riktigt kallt för det var ingen som proppsade på att få komma ut på morron!

Jag och "Vilja" sköter morronfodringen numera, ja valpen heter så.

Hade väl några favvonamn som Majken, Stina, Fiddeli och Ronja, men hon får behålla namnet som Doktor Stina har döpt henne till.

Det är tidiga mornar nu och idag fick Janne sovmorron så när pållarna fått sitt började jag med morronmockningen, medan jag fodrar får Vilja vara med, men sedan får hon vara i selkammaren. Har satt en gallergrind vid dörren så hon ser vad som händer och då ligger hon på renskinnet med min tröja som "kompis".

Har oxå sytt om en sticketröja till henne som hon har på sig när vi är ute, hon är så söt i den.

Det kan vara jobbigt att få på den emellanåt för munnen är alltid öppen nästan

ja då kan ni tänka er att det uppstår problem när jag ska dra den över huvudet på henne!

Är inte så stor skillnad på småbarn och hundungar!

Molly kom ut i stallet när vi började vara klara och då tog vi en promenad efter travbanan. Oj vad hon har kul med Molly, far som ett litet jehu i snön!

Efter morronfika och mat till vovvarna tog jag mej en tupplur och det gjorde även vovvisarna!

Imorron far "stockholmarna" hem, Edit har nog haft kul, hon har pysslat med Kompis och haft  Svante i koppel och hann rida två gånger innan kylan slog till på riktigt. Hon har oxå provat på att åka skidor och var riktigt duktig!

Lillasyster Rut är en pigg och glad tjej och till sommaren är det nog full fart på henne!


Janne tog av skorna på Bolfaxa och Juna, det går ju utmärkt att träna barfota med den snömängd som är nu

Nog är det jobbigt med kylan, vi har iallafall haft tur att det bara är två vattenkoppar som frusit, dom hos Kompis och Mjölner Stilig.


Av Yvonne - 7 januari 2010 13:36


 Visst är hon söt!


Fler bilder finns på(klicka här):

http://alvbacka.webs.com/apps/photos/album?albumid=7860960



  



 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards