Älvbacka

Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Yvonne - 13 januari 2010 23:41

Imorse nån gång före kl.08.00 kom Kompis "kusk" från hans tid på tävlingsbanan, Sophie Martikalla på besök.

Det var längesedan ungefär ett och etthalvt år sedan!

En tjej som jag tycker jättemycket om och det är såå kul att hon fortfarande håller kontakten med oss.

Nu fick vi hjälp i stallet med utsläpp av hästarna och mockning, hon ringde för nån dag sen och ville känna stalllukten i näsborrarna!

Jag hade som vanligt varit ut i ottan och fodrat. Efter stalltjänsten gick vi in och fikade och Sophie hade med sig sitt album med bilder från tidigare år  då ponny-

travet låg oss varmt om hjärtat, hon tog några segrar med Kompis som egentligen

heter "Rosenhagas Etyd" under det år hon körde honom. Den största framgången

var nog på Umåker där hon vann bägge starterna med honom och han fick två fina

segertäcken! (Ponnyer får starta två gånger samma dag) om nån undrar?


Efter fikat fick sadlade Sophie Fixsola och tog en ridtur i solskenet medan jag la in spån i boxarna, Janne körde unghingstarna. Trolle fick sig en riktig genomborstning då Janne körde Modin först, lurvigare pålle än Trolle får man leta efter!

Kring ett tiden kom "doktor" Stina som lovat hjälpa mej med tömkörningen av Vinna idag, men då slog jag två flugor i en smäll och föreslog att Stina och Sophie

skulle hjälpas åt med Vinna medan jag red Moe och så blev det. I samma veva for Janne ut och körde ett pass med Gnisten och det blev många aktiviteter på

gården under eftermiddan.

Moe fick snöpulsa idag oxå, tänkte göra det ett tag innan vi börjar jobba på allvar.

Tjejerna var nöjda med Vinna och dom tyckte att hon var väldigt orädd, ja hon är en trygg liten tjej. Även om "mamma" står och ständigt ropar i hagen!

Vi har inte hört nåt från Bolfaxa idag fast i och för sig kan ju veten ha ringt

under dagen men ingen varit inne.

Har fått låna en bok av Stina , skriven av Monty Roberts " Från min hand till din".

Äger tre böcker sen tidigare som han skrivit, du som inte gjort hans bekantskap

när det gäller hästkunnande har verkligen missat något!!!


Har varit ut på kvällspromenad med vovvarna innan jag satt mej vid datorn,

nu sover dom sött även katten och Janne!

Godnatt...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards