Älvbacka

Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Yvonne - 19 januari 2010 22:36

Gick som vanligt ut i stallet med Vilja som sällskap kring halv sex, Molly var redan ute.

De dagar Moa kommer vill hon alltid ut tidigt, är som att hon vet att dotra ska komma!

Gav pållarna mat och slängde på utetäckena, när det var klart gick jag och Vilja in

och jag lade mej  och somnade gott kände mej så trött. Janne stiger opp samtidigt när jag går opp, men han sitter och läser tidningen (PT) ett par timmar

och kokar kaffe och idag när det är tisdag då gonar han sig med  (Travronden) oxå!

När jag vaknade igen var klockan nästan åtta och då var det dax att gå till stallet igen, Janne hade börjat släppa ut hästarna och när vi var klara med rutinerna så

for Janne ut och drögade Kungen. När jag höll på att skotta skit hos kalvarna hörde jag ett svagt "hallå" och vem dyker opp om inte Sofie (hon stavas så, inte Sophie) då blev jag genast piggare och väldigt glad!

Ibland känns det lite tungt, ja det är väl alla med om då och då?

Men tänk så lite det behövs för att allt känns toppen igen!

Sofie högg genast in på det som fanns kvar att göra i stallet, körde spån sopade och så.

Gick till hönsen och Sofie gick in och höll Vilja sällskap, har börjat ta med mej en säck som jag fyller med spånet som hönsen traskar omkring på, det börjar bli dax att byta och för att göra det lite enklare tar jag ut en säck i taget så i slutet av

månaden blir det ny spån  på golvet när Rune (grannen) tar över.


När Janne skulle köra unghingstarna bestämde jag mej för att klippa Trolle för han är så välpälsad och det märks att han lider av det när han blir svettig!

Klippte en enklare jaktklippning, dels för att han ska klara sig utan täcke ute och

så blir han lättare att sköta.

Han hade väldigt svårt a hålla sig stilla och man vill ju ändå att det ska se någotsånär snyggt ut även om han inte ska iväg på nåt ännu så länge.

Och ja, det duger.

Hade god hjälp av Sofie att hålla honom på "mattan"! Som Sofie sa: på ena sidan

ser det ut som du klippt efter en mall  och på den andra blev det "nästan" lika bra!

Tur man inte ser båda sidorna samtidigt!

Doktor Stina kom kring lunchtid och Vinna fick sig en lektion i tömkörning med

Sofie i tömmen och Stina i ledtygeln, den lilla damen var ganska på tårna idag, men tjejerna är duktiga!

På eftermiddan for jag och Janne in till "Reprisen" och jag köpte en kanonfin fåtölj i skinn till Molly för 80spänn! Hittade oxå en "rosa panter" till Vilja och två deckare för 1krona styck!

Stannade vid ICA på hemvägen och handlade valpfoder och majsvälling till lilla

vovven.

Sofie var kvar, hon hade varit ut och ridit Kungen och hon tyckte han var fin, men hon gillar Fixsola bättre sa hon.

När vi fodrat kväll begav sig Sofie hem till Boden igen.

Ha det!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards