Älvbacka

Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Yvonne - 12 februari 2010 19:28

Måste bara få berätta om "stickehuvan"!

Janne var ute och körde Juna idag och när han kom tillbaka så var jag med vovvarna i spånlidret som ligger på sidan om stallet.

Vilja såg när Janne svängde in på gården och när Janne stannade vid stalldörren så tog han av sig skinnmössan för att ta av sig den stickade huvan som han hade under mössan, när han la den på speedcartsitsen kom det en liten "virvelvind runt

knuten med blixtens hastighet  och innan Janne hann vara med så hade Vilja snott "stickehuvan" som hon sedan stack iväg med som en oljad blixt!

Hon är vaken den här lilla vovven minsann, fick se henne komma med huvan i munnen och kunde inte fatta var hon hittat den? Hon var ju nyss med mej och Molly!

Hon for omkring och jonglerade med den ett tag, men när jag ropade "godis" så

släppte hon den och kom, godis är ett ord som hon gillar!

Ja denna morron hade "kung Bore" dragit till med 25 minus, hästarna fick vara inne tills vi mockat färdigt och då kom solen ! Ut med pållarna i det vackra men kalla vädret.

Efter morronfikat körde Janne Juna och Bolfaxa, dom andra fick ledigt ska ju gå intervall imorron och dom var ut på en runda samtliga igår, Moe och jag for lång-

turen mest i skritt. Vi hann möta Janne både med Trolle på bortvägen och Modin

på hemvägen utan att Moe behövde krångla när han skulle förbi dom.

Kom på en till fördel med snö (man måste ju försöka vara positiv), jo ungpållarna

2 och 3åringarna behöver inga skor  och det är ju "positivt" och det är faktiskt himla vackert ute i skogen.

Det jag är lite bekymrad över är att alla småfåglar har försvunnit? Undrar om det är kylan som har tagit dom små liven?

Brukar ha mycket småfåglar, talgoxar, domherrar, blåmesar med flera och det

saknas inte mat vid fågelbordet börjar alltid att mata tidigt så dom vet att det finns mat. Den enda pippin som dyker opp nu är hackspetten och hans fru, dom har funnits här i många år! Ja nån skata och nån nötskrika kan oxå visa sig.

Djuren i skogen har det inte lätt nu!

 Imorron är det den trettonde februari och för ett år sedan startade jag och Moe våran fantastiska resa till Frankrike det datumet fast då inföll det på en fredag!

Skall gå in på bloggen och läsa min "dagbok" och drömma mej tillbaka och se på bilderna förståss! Nog finns det en längtan tillbaka!

Är det nån som läser min blogg och inte har hängt med från början är du varmt

välkommen att gå in på 13februari 2009 och fram till den 22februari där jag be-

rättar om denna underbara resa tillsammans med mina älskade vänner och

deras hästar!



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards