Älvbacka

Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Yvonne - 16 februari 2010 20:28

Igårkväll när jag och vovvarna var ut på kvällsturen så var det

stjärnklart och Norrsken, åhh vad det är läckert!

Stod bara och myste där i mörkret på gården med näsan pekande opp mot himlen

där norrskenet rasade!

Ja alla som bor häroppe vet hur trolskt och spännande norrskenet är.

Det var första gången i vinter.

Åsså blev det kallt igen nu ikväll, red opp till Knöppelberget med Moe och jag tyckte det blev kallt om kinderna på hemvägen. Det var 18 minus när jag kom hem, under dagen var det inte så många minusgrader fast det var råkallt.

Körde Fixsola kring halvtvå tiden  efter att vi varit på byaskolan och ätit Bruna bönor och fläsk, men jag tog palt och så blev det en semla till efterätt!

Dom som serverade hade fullt opp för det kom folk ända från stan som var sugna!

Det är så fint i byaskolan och dom som står för arrangemangen ska ha massor

av beröm!

Ja så har denna dag gått och jag känner att jag har ont oppe på huvet och när

jag känner efter så har jag faktiskt en bula oxå!

Mmmm, hihi! det är jättedråpligt och egentligen ska man väl inte berätta om

när man klantar till det?

Alltså, jag skulle hämta äggen hos hönsen när vi var klara med stallet, doktor Stina dök opp tillsammans med Viljas pappa Karu.

Hon och Janne hämtade in de fyra pållar som var kvar ute i hagen och då tänkte jag att Janne får hjälp att sopa stallgången av Stina så jag går till hönsen.

Vilket jag gjorde, har påbörjat koppelträning av Vilja så hon fick följa kopplad i sitt röda gulliga koppel vilket går sisådär (är bara tredje gången) ännu!

Molly och Karu följde med,

Hämtade fyra ägg som jag bar i ena handen och så kopplet med Vilja i den andra,

Var nära att krascha några gånger, tänk er själva: två lösa hundar hoppandes runt och en liten vilding som biter i kopplet och rusar än hit än dit och så fyra ägg i den andra handen (stora ägg)!

Okey, vi tog oss fram till huset opp på bron, fick opp dörren och in skuttar två glada vovvar och den lilla far som ett härvelkors och jag mitt i röran, snubblar över tröskeln rakt in i köksdörren med huvet före! MEN jag klarade äggen!!

Molly och Vilja satte sig i rena förskräckelsen och Kar vände och stack ut igen!

När jag tittate på dom förvånade vovvarna så började jag skratta, det kan inte ha sett klokt ut!?

Inga förlorade ägg , man skulle nog blivit jonglör?

Vovven heter Karu (inte Kar), men som vanligt kan jag inte fixa skrivfelet.


Vet inte än vilka som far till Umåker på söndag, stallLena var sugen att följa,

vi får väl se hur det blir?

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards