Älvbacka

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Yvonne - 21 februari 2010 22:11

Ser att jag har varit lat och inte bloggat på några dagar!

Man tappar som lite gnista på grund av kylan och som nu ikväll så snöar det IGEN!

Bara 14 minus fast det känns mycket kallare i snålblåsten.

Lyckos Josse (Fixolas skötare) hon åkte till Gran Canaria i fredags morse, hoppas

verkligen att dom får trevligt och varmt väder hela familjen!

Och det finns små glädjestunder trots den hårda vintern, stallLena och flickorna kom i fredags på eftermiddan och hade varit på ÖB och shoppat hästgrejer famnen med tre grimmor och ett täcke till Kompis, han såg ut som en liten riddarhäst i det . Lagom på längden, men det gick nedanför knäna på honom.

Det var fint iallafall och säkert blir det skönt för honom att ha när det blåser och regnar, tror det är ett regntäcke? Blått med silvrig nederkant.

Hade ju tänkt köpa ny grimma till honom, men nu behövde jag inte det och så var det en fölgrimma som tjejerna bestämde att Rapptösens föl ska ha.

Apropå föl så kan jag meddela att Lasse har bestämt vem som ska bli Stiligs nästa

partner = Moe Granar heter han, samma mamma som Moe Njord = Moe Vilja.

En mycket snygg och lätt hingst som jag gillar!

Har inte bett Lasse om lov än att få avslöja vad Stiligs föl efter Keik Jo ska heta, men det kommer! Har intesagt nåt till Janne heller .


Annars har det inte hänt så mycket nytt mer än att allt flyter på, det blev ingen intervallträning för Moe i lördags. Han vägrade att komma in så Janne gav opp!

Hästarna fick vara inne i lördags för det var så kallt , jag släppte bara ut

hingstarna för dom måste få röra på sig och så släppte jag ut Moe för han far runt i boxen som en vettvilling om han inte får gå ut och så fick han Kompis med sig i hagen och det gillade han, Kompis= shettisen!

Jag for ut och körde Fixsola en sväng opp till Knöppel och släppte ut Fixgnisten i hagen först och Janne körde intervall med Kungen.

När jag kom tillbaka hade Janne kört klart och försökt få in Moe, men han fick ge opp och gick in och såg på TV istället.


När jag packat inför söndagens tävlingar på Umåker tog jag in hästarna som var ute och Moe kom direkt! (han gör skillnad på person) gillar nog inte det där med

intervaller?

Hur gick det på travetdå?

Jo Fixgnisten kom tvåa, förlorade i sista steget, blev ensam när han fick

ledningen  och blev lite lat, med häst utanpå hade det nog räckt till seger?

Han gick 33,8 och Blessa Håp gick 33,7, lika start.

Fixsola ledde till kanske 400m före mål, sen blev hon trött och blev målfotoslagen om sista pengen.Hon ska nog inte gå i ledningen, men nu hade hon ju första spår

så då hamnade hon där. Annars såg hon fin ut!


Det blev Janne och Lasse som for och jag var hemma på gården och tog hand om djuren.

Nu ska jag ut och kissa vovvarna och sen ska jag ta en dusch!

Gonatt!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards