Älvbacka

Alla inlägg den 7 april 2010

Av Yvonne - 7 april 2010 19:54

Ikväll när det var lugnt på gården och alla hästar inne i stallet så tömkörde jag Vinna ensam för första gången och det gick så himla bra!

När jag "kört" ut ur stallet stannade jag henne och gick fram och gav henne en sockerbit innan vi fortsatte ut på travbanan.

Hon är en ganska så säker farkost måste jag säja, inge svammel och en bra gångfot har hon.

Det är ju snö, is och slaskigt om vartannat nu, men det verkar inte bekomma henne alls.

När vi återvänt till stallet stannade hon snällt och jag la tömmen över ryggen gav henne en sockerbit och en puss, sedan gick vi in i stallet.

Janne körde Kungen och Gnisten på eftermiddan och jag red Moe.

Den tolfte nästa måndag startar ju Fixsola,Fixgnisten och Moe, kuskar blir i nämnd ordning = Janne Norberg, Ulf Ohlsson och Per så klart!

Moe står med ett första spår på 40m tillägg, hoppas att han får ett vilsamt lopp denna gång, Fixsola står med 20m tillägg på Gnisten och hon har springspår!

Eventuellt ska stallLena följa, vore kul!


Och grannen går i lyckorus! Dom har äntligen fått tillbaka vattnet!

Vilken påsk det blev för våra underbara grannar och dom har verkligen slitit för att få ordning på vattnet!


Caaariina! vad det lilla röda hjärtat värmde gott! Kram !

Av Yvonne - 7 april 2010 06:51

Återigen har snälla Evelina tagit fina bilder på travet. Här är det Fixsola med Janne Norberg. Tack Evelina!


        

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards