Älvbacka

Alla inlägg den 8 april 2010

Av Yvonne - 8 april 2010 20:21

Ett tömkörningspass blev det ikväll oxå!

Borsta, borsta sen på med huvudlaget och selen, smack smack så går vi ut genom stalldörrarna. Vi gör halt utanför och jag går fram och bjuder Vinna en sockerbit som hon villigt tar emot.

Ställer mej bakom Vinna och smackar på henne och så tar vi en promenad till travbanan, Vinna trampar glatt på till jag poar på henne och då stannar hon  och

väntar på att jag ska komma fram med en sockerbit, mums mums säjer hon!

Sedan bär det av hemåt igen med raska steg, duktig flicka!

Halt utanför stalldörrarna, går fram och hänger opp tömmen på selen  och marsch in i stallet. Tar av huvudlaget och selen, borsta, borsta igen och så lyfter jag hovarna för tränings skull. Hon accepterar utan bråk, hon har varit lite pimper när

det gällt verkning av hovarna!

När vi är klara blir det en puss på mulen och in i boxen! Hon är sååå duktig, går i

mamma Stiligs fotspår!

Just nu är det så dåligt underlag därför går vi bara rakt fram och tränar på att göra halt och sätta igång igen så smidigt som möjligt.


När jag red Moe hade det tinat fram sand en hel del en bit opp på rakbanan och det var en del vatten oxå! Vem såg det på cirka femti meters avstånd? Jo Moe

förståss! Det blev vägran att röra sig framåt och efter fem sex backningar och vändningar fick jag min vilja fram och vi fortsatte framåt!

Han är en lustig prick denna pålle, men det är bara att vänta ut honom och inte göra för stor affär av det hela!

Vackra fina Moe, undrar ibland vad som rör sig i ditt huvud?


När jag och Vinna kom tillbaka till stallet hade doktor Stina anlänt och hon stod på en stol och borstade sin Emmy på ryggen, nu är det fjorton dar tills hon ska föla !


Är så stolt över min lilla valp Vilja, nu är hon ute med Molly i stort sätt hela dagarna och hon rör sig fritt i stallet även när det står nån häst på gången!

De dagar Moa är här då är hon totalt slut på kvällen för då hänger hon ju med storvovvarna hela dagen.

 Janne skodde Juna idag för nu går det inte att köra barfota längre, små-

hingstarna fär väl vara lediga ett tag  under värsta perioden, är inte så kul att sätta skor med brodd på dom för det är tuffa tag i hagen och det är ju inte nödvändigt att börja storträna dom ännu. Var sak har sin tid!

Vill väldigt gärna ha kvar dom som hingstar.


Det dog ju en höna härom dagen som jag gick opp med på rakbanan för jag tänkte att räven skulle få sig ett skrovmål, men så blev det inte!

Igår när jag red förbi så satt två kråkor och kalasade på den och idag var det bara skrovet kvar, dom var nog väldigt hungriga. Ja det är nog många djur i skogen som fått svälta denna vinter!

 Tänk vad denna vecka har gått fort, det är redan fredag imorron!

Josse var här och red Fixsola idag och hon hade köpt ett nytt träns, skitsnyggt

för pangpriset 100 kr!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards