Älvbacka

Alla inlägg den 12 april 2010

Av Yvonne - 12 april 2010 23:40

Är så nöjd och belåten med Moe och! Per ikväll.

Lugn värmning och ett vilsamt lopp stod på dagordningen

och Per skötte detta utmärkt!

Moe fick följa med i kön och såg så fin ut, fick en lucka mot upploppet och spurtade till en sjätteplats. Hade han kommit ut före IdenorsPeter så har det blivit en andraplats tror jag. Fick ta emot en oberörd häst för avselning och han hade näst snabbaste tiden i loppet.

EldKevin vann på tiden 25,9 och Moes tid blev 26,9!

När jag red honom igår så sa jag till Janne när vi kom hem att idag slog Moe bakut så han är nog glad och i form! Duktigt Moe och duktig kusk!


Tyvärr så visade Fixsola att det är nåt som inte är bra, galopp från start och sedan travade hon illa så det måste nog bli ett veterinärbesök framöver?

Fixgnisten var duktig, gick opp i ledningen, menorkade inte ända in i mål.

Det var ett tufft lopp och det var tätt fram mot mål, han gick ändå 30,8 och

vinnaren gick en 29 tid.

Kusken berömde honom och sa att detta blir en bra häst om han får lite bättre ork.

Han har vuxit mycket är en stor pålle och sen blir han faktiskt lite loj i ledningen.

Första oplacerad blev han och Janne fick sej en Sleipnerjacka, vinnarhästen och

första oplacerade hästens ägare fick varsin jacka.

Jag har en sån jacka, mycket skön och bra!

Var till Royalbutiken på stallbacken och köpte mej ett par nya ridskor för mina

gamla var totalt slut och läckte så jag har varit blöt om fötterna varje dag nu ett tag! Och så köpte jag en vårkördress till Janne och ett  övergångstäcke till Moe

av regntäckesmodell "Bucas".


Det var ju premiär i nya hästbilen, vi tränade igår med Fixgnisten och Moe, inga problem.

Fixsola fick stå i finkan som vi kopplade på bakom bilen, vilket ekipage!

Gnisten fick stå längst in och Moe som åkt bil tidigare fick stå längst ut och

när vi skulle hem hade <janne lite problem med mittbalken och Moe var så ivrig att gå opp i bilen så jag var tvungen att gå en sväng med honom för att han inte

skulle kliva på!


StallLena och Josse tog hand om stallet och hundarna, det är guld värt så vi

slapp ta in hästarna på dan  och dom fick vara ute till kvällsfodringen.

Det var glada vovvar när vi kom hem och Vilja hade klarat sig utan att kissa inne,

ja hon är rumsren fast när det blir flera timmar så kan det ju hända en "olycka"!

Tack tjejer! Ni vet att ni är uppskattade för det är skönt att komma hem och allt är klart bara att ställa in pållarna , plocka in grejerna och så är det klart!

Annars ska vi fodra när vi kommer hem och jag brukar faktiskt mocka oxå!


Sofia, den dan du kommer opp till Pitebygden så är du varmt välkommen och då

ska vi hälsa på Robban!

Och som du säjer, han är en mycket snäll och trevlig person.

Ska hälsa honom från dej!


Nu ska jag gå och släppa in Rollo och sen gå och sova, det är en dag imorron oxå!

Kram......

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards