Älvbacka

Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Lurad !

Av Yvonne - 18 april 2010 20:09

Tänk att man aldrig lär sig!

Här har man varit helt klar över att NU blir det inte nå´mer snö, vaddå!!

Igår började det ju och i morse när jag vaknade snöade det  och det var vitt överallt.

Varje år är det likadant, det lugnade ner sig så småningom och solen tittade fram,

StallLena och Josse kom och red sina älsklingar. När dom kom tillbaka  ville Janne att vi skulle träna Fixsola att gå in i hästbilen. Gav sLena grimskaftet och sa :

du lyckades ju så bra med Gnisten så varsågod!

Josse la in hö så att den alltid hungriga damen skulle ha något att se framemot

Men se det gick hon inte med på alls, samma början vid vid första försökstillfället

in , men sen la hon in backen!

Vi höll på och höll på och till sist sa Janne , näe jag får ta bilen och finkan på tisdag (hon ska ju på kliniken i Boden) Jamen sa sLena får jag prova en gång till.

OK tyckte Janne, men samma visa hon sprang in men backade ut och det pågick

några gånger till sen plötsligt stod hon med HELA kroppen och alla benen inne i transporten och snabbt igen med mellanbalken!

LEEENA du är min hjälte!!Du fick dej ett rejält arbetspass!

Janne for ut och körde en sväng med pållen i bilen och hon stod lugnt och åt hö.

Jag passade på att sticka ut med Moe på en långtur, han fick vara ledig igår för det blev sån "klabbsnö" på eftermiddan så det var inte lönt att ge sig ut.

Det hade snöat så pass mycket att våra spår från i förrgår nästan var utplånade!

Mötte doktor Stina  och Kungen på hemvägen och Karu (Viljas pappa) var med förståss.

Fast han var lat idag och kom tillbaka till gården efter ett tag och umgicks med Molly och sin dotter istället.

Det hade gått bra med urlastningen av Fixan när Janne återvänt till gården så nu

tror jag inte det ska bli något problem att få henne att åka hästbil på tisdag?


Idag har jag googlat på Euskefeurat, har inte tänkt på att dom har en hemsida

förrän Sofia nämnde att hon fått mail från deras hemsida.

Hamnade på en massa roliga grejer att klicka på, även  från konserter som filmats av andra Euskefans. Fick en trevlig stund framför datorn, men vad är det

som gör att när killarna spelar opp "Det är hit man kommer när man kommer hem" du vet! och "Nattgammal is"  då rinner tårarna dom låtarna går rakt in i hjärtat! Eller hur Sofia? Läste utvalda kommentarer från fans och det verkar som om det inte finns någon som är oberörd när dom hör "Det är hit man......"!

Ja tänk vilken skatt Euskefeurat är! Och det finns ju så otroligt många härliga

roliga och spefulla låtar i deras repertoar!


Robert, Lena och Mirja kom på oväntat besök idag och Robert hade gjort en jättesmaskig jordgubbspaj, han är bra på matlagning sonen!

Det blev inte så långvarigt besök och Mirja ville rida, men det blir nästa söndag!Och den andra sonen John fyllde fyrti idag, huvva vad gammal man börjar bli.


Nu vill jag att våren ska sätta fart!!!

 
 
Emma

Emma

18 april 2010 21:30

Skulle du vilja gå in och rösta en 5-a på min gräsmatta? Rösta gärna ettor på resten på topp5, så sänks deras medel och min plats säkras...http://foto.viivilla.se/rosta.php?bild=7036
MVH EMMA

http://www.emmisenslillablogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

sofia

19 april 2010 07:34

Ja nu får det vara nog med snö=/
Men i Lördags krattade jag i alla fall övre delen av gräsmattan bara några små fläckar kvar på nedre gräsmattan. Men i går kom lite snöflingor i typ 10 minuter.

Euskefeurat är mina favoriter:)
Visst spelar jag annan musik också men då SPELAR jag den som oftast bara. Euskefeurat skivorna LYSSNAR jag verkligen på vad dom egentligen sjunger.....det är historia, glädje:) Jag blir aldrig på så gott humör som när jag lyssnar på dom:)

 
Ingen bild

StallLena

19 april 2010 20:27

Jo....kan meddela att det känns i mina armar att jag kämpade med en envis häst som vägrade att sätta alla fyra hovarna i transporten igår.
Men skam den som ger sig!!! =D
Hoppas att det går bra för er att lasta henne imorgon....annars får ni ringa Lenas jour telefon så kommer jag som en blixt från jobbet *hihi*
Vi ses framöver!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards