Älvbacka

Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Yvonne - 8 maj 2010 22:06

Jo minsann, idag har jag och Moe snöpulsat genom skogen.

Ville ha lite översikt hur långt borta det är innan man kan börja rida  genom skogen igen . Det var snö hela vägen från rakbanan sett och vi kom oss ganska långt och det flödade för fullt i bäcken som var snötäckt, men pållen gick snällt över ändå.

När vi kom fram till kalhygget då var det för blött (risk för avtrampning  av skor)

så där vände vi hemåt igen. Tar säkert ett par veckor till innan det är torrt fram till Kattmyrvägen?

Har fixat till Moes och Touch hage idag oxå och så har jag byggt en extra hage som Juna och Bolfaxa ska gå i för hingstarna har fått ta deras hage.

Deras egen är rena lervällingen och det dröjer innan den blir användbar igen, så

är det varje år!

När jag var klar med hagen så kom doktor Stina och hjälpte mej rensa ut en gammal rundbal som det fanns rester kvar utav och före plockade jag bort en  massa  stenar så nu är hagen ganska fin!


Janne har kört Bolfaxa och Juna idag och Faxan ser så  trevlig ut och fint steg har hon. Juna rör sig bra, men hon ser lite valpig ut än.

Hon kommer inte vara på banan lika fort som kompisen!


Sofiagumman, hoppas att du har tillfrisknat? Själv är jag fortfarande snorig och

lite seg, så än finns det hopp!


Ha en trevlig fortsatt helg!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards