Älvbacka

Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Yvonne - 20 maj 2010 23:00

Jo Sofia, Robban var nog på sjukhuset då skulle jag tro, men Janne har som sagt talat med honom i telefon och han trodde han skulle få komma hem på fredag.

Janne fick inget svar idag heller, få se vad som händer imorron??

Själv är jag bättre, men inte bra. Det är ju inte bara att lägga sig sjuk när Janne

inget orkar, har byggt hagar och lagat hagar  fixat med elen så den funkar och snart är det bara att börja skotta ut hästskiten ur hagarna när det torkat opp riktigt. Jojo nog har man det man gör, inte finns det tid till att vara sjuk inte!

Imorron har jag tänkt börja köra några hästar och Moe får ledigt ett par dar.

Nästa start om det blir i Boden ska nog Per ha med sin egen Farmfurir så då  måste vi ha en annan  kusk, har väl Norberg i tankarna vi får väl se?


Det var så trevligt för jag fick med mej Marie S på travet, hon är en glad och positiv tjej som jag hoppas följer flera gånger (det är hon som gjort min hemsida).


Och så var det starten ikväll, ja Moe skötte sig bra ingen galopp, blev sjua sista pengen! Kom iväg bra, fick andra ytter. Tyvärr gick hästen framför opp i ledningen och då blev det dödens sistvarvet, skit oxå.

Det var många hästar fram mot mål och Per sa att han blev nog lite trött.

Han fick sig iallafall en riktig genomkörare, flåsade ordentligt det var ju 2.680 m

I Umeå sist var han nästan oberörd när han kom in i stallet.


Älvbacka Åsa var fyra i lopp nio, var och hälsade på henne i stallet och hon ser så fin ut. Lite svårt att tala med ägaren då vi inte förstår varandra riktigt pga

språket, Åsa bor ju i Finland.


Av Yvonne - 20 maj 2010 13:35

Norrbotten!

Det säjer bara PANG!! så står grönskan där i all sin prakt och vilket sommarväder vi har. Det är många som njuter nu kan jag tänka?

Fast man blir nog lite tveksam när sommaren  kommer så här tidigt, vad  blir för sommar månn tro?

Nog har man upplevt sköna maj i shorts och topp, men efter det har sommaren blivit allt annat än bra! Nåja vi får hoppas att det håller i sig trots allt.

När jag står ute på gården går blickarna över älva där ingenting blir som förr,

inga hässjor i sommar. Rolf saknas oss, Tack för goa ord och små minnes-

berättelser från er som lämnat ett avtryck i "kommentarerna".


Ikväll startar Moe i Boden, han står 40m back, formen har ju varit bra två senaste

starterna så vi får väl se hur kusk och pålle tänker agera ikväll då?

Det blev inget kval för Kungen, han fanns inte med i programmet??

Göran är chaffis för Janne mår fortfarande inte bra, har varit på röntgen igår.

Få se när han får nåt svar? Sjukvården maler långsamt tycker jag.

Robban är inlagd, vatten i lungan men ska visst få komma hem på fredag det är

bara elände just nu känns det som. Det är inte sonen Robert utan travvännen.


Nu börjardet närmare sig för Mjölner Stilig, hoppas att hon får en hingst!


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards