Älvbacka

Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Yvonne - 21 maj 2010 21:35

Idag har jag äntligen fått hämta min Mio!

Han är sååå söt, vit som snö med några svarta fläckar och pärlemor rosa mule.

Tänker skämma bort honom ett tag så jag var på ICA och köpte en nappflaska.

Har borstat honom lite grann och vi har bekantat oss med varandra och en liten

grimma har han fått på sitt söta huvud.

Har gjort sommarhagen till fölmärrarna nedanför vägen, det tog hela eftermiddan! Så nu har vi sex ordentliga hagar , men jag tar ändå in Moe, Touch,

Juna, Bolfaxa, Kungen och >Gnisten.

Janne fick inget svar idag heller från röntgen, doktorn hade bara haft tid att snabbtitta på bilderna och så skulle hon gå hem för dagen när Janne ringde.

På måndag eftermiddag skulle han få återkomma, vad är det för jäkla sjukvård

vi har numera?

Lasse har iallafall skjutsat honom till Sunderby sjukhus ikväll så få se om han får stanna kvar?

Robban (travvännen) har fått komma hem idag och han mår bra sade han när Janne ringde till honom.

Måste försöka få på Gnisten en framsko imorron så att han går att motionera,

nu har ju hästarna fått vara ett tag utom Moe, har ju haft fullt opp med att få iordning hagarna.

Släpper Stilig, Vinna och Rapptösen nedanför vägen imorron så får doktor Stina ha Emmy oc h fölet i vinterhagen tills hon tar hem dom.


Torgny kom hit på morron med foder till Mio , han är bra snäll!

Måste berätta att när Göran (min doggywalker) var ut med vovvarna imorse så dök det opp en älg!

Det var Vilja som sprang på den, men det blev ilfart tillbaka till Göran och sen lämnade hon inte hans sida, dom två svartingarna drog iväg efter älgen i full fart!


Nu ska jag gå ut och lägga morrondagens hö i hagarna så är det bara att släppa ut

hästarna efter kraftfodergivan.

Ärså skönt när dom kan gå ut tidigt, blir ju mycket mindre att skotta ut ur boxarna!

Kaninerna är oxå ute på dagarna nu, men jag tar in dom på kvällarna.

Ammi och Svante är det bara att humpa opp, men Mia vill inte bli buren fast hon hopparsnällt in i transportburen för vidare färd in

 i stallets lugna vrå.


Vi hörs imorron!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards