Älvbacka

Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Hjälpsamma vänner

Av Yvonne - 24 maj 2010 22:28

Idag kom Torgny med stortraktorn och körde ut konstgödslet på ängarna med hjälp av sin kompis Stig, trevlig kille som jag inte träffat förr trots att han bott

i Alterdalen sedan sex år med sin familj.

När dom var färdiga med det så kom regnet och det regnar fortfarande.

Tog in alla hästarna ikväll och det tror jag att dom var tacksamma för i detta väder.

Inte ens hönsen ville vara ute nå länge, det har blåst och varit kallt 10 pluss ja

det blir chockartat när det varit sol och över 20 pluss ett tag.

Regnet behövs nog för grödan och kommer värmen efter detta så växer det så det knakar!

Körde Gnisten och red Moe , tror inte att jag vill köra Kungen för det strosar omkring en älg  kring gården och Kungen är dörädd för älgar!

Förra sommaren fick sig Janne en riktig resa med Kungen när det stod en älg på travbanan.

Pållen hoppade över stordiket så Janne studsade av speedcarten men han höll

fast i tömmen och åkte på ändan  i långgräset i riktning mot ett ännu större dike!

Han lyckades få stopp  och hoppade opp på vagnen igen, men sen gick färdenvidare ut på travbanan igen och i riktning mot stallet där det tog stopp!

När jag kom tillbaka med Fixsola  (var och körde på annat håll) kunde jag inte fatta varför Jannes speedcart var prydd med massor av gräs?


Ännu har inte läkarna fattat beslut om hur ska göra med Jannes hjärtklaff.

Har talat med honom och han är vid gott mod, men har ingen ork säjer han.

Många besök och telefonsamtal får han på dagarna.


Nu är det iallafall beslutat att Trolle ska kastreras, han är skitsnäll fast jobbig

och så har han börjat bli så hingstig mot dom andra hästarna så för hans egen

skull är det nog bra att bli valack.

Janne ville kastrera Modin oxå, men jag tycker inte det så han får behålla

"bolla" som dom säjer på pitmål!

Trolle har ett sånt övertag på Modin så  dom kommer nog att kunna gå ihop fast

den lilla ettermyran  blir valack.

Och på fredag kommer vet. Irene och gör  Mio till en oxe och så blir han av med hornen, det är ganska skönt att  slippa brottas med en tjur  även om dom är snälla!

Mio är så jättesöt  och han är så kelig och kramgo`.


På eftermiddan hade jag och mina "hus"djur en  riktig mysstund  i tv rummet!

Vi tog en middagslur vilket inte tillhör vanligheterna, men jag steg opp kvart i sex och kände mej lite trött.

Jag och Molly låg i  soffan, Rollo i hundsängen och Vilja i finfåtöljen.

Nu ska vi gå ut och blöta ner oss innan vi intar dubbelsängen för natten.

Man behöver inte känna sig ensam i varje fall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards