Älvbacka

Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Dysterkvist

Av Yvonne - 26 maj 2010 11:06

Dysterkvist ja, den har väl alla träffat på nån gång?

Just nu  har "Dysterkvist" slagit sig ner här hos oss, vädret är trist, grått och regnigt och Janne har fått besked att det blir operation iallafall!

Idag ska det skickas ner en kamera i svalget som ska ner och kolla läget på klaffen och kranskärlen.

Imorron ska han få åka hem i väntan på operationen, han känner sig inte dålig

utan är vid gott mod och får naturligtvis inget göra förståss.

Ja detta kommer att ta hela sommaren vad jag förstår.

 Så nu är de bara  att ni som känner er hågade kommer hit och kör häst!!

Skojar förstår ni va?

Man får väl göra så gott man kan.....

Slåttern går ju att leja för och ved har vi och frysen är fylld. nu skulle vi bara

få tag i  2000kg hö, har bara tio rundblar kvar och det räcker inte till vi får nytt.


Imorse fixade jag till Touch hovar, känns skönt. Imorron kommer Vet. Irene och kastrerar Mio och då ska jag höra med henne vad hon tycker om Touch ?

Han är ju gammal och stel, men han är glad och äter bra.

Nästa vecka ska Vet. Christer komma och kastrera Trolle, vill ha honom som jag känner och vet är mycket skicklig!


Ja det var allt just nu. 

 
 
Lena

Lena

26 maj 2010 16:26

Ja du Yvonne, kunde jag så skulle jag köra så det ryker, men jag är övertygad om att varken du eller hästen vill ha mig i sulkyn :-) Men du ska inte skoja - ta all hjälp du kan få, vi alla får så många gånger igen från dig och Janne, jag önksar bara att det fanns mer vi kunde göra för er - tveka aldrig att säga till!!!
Men nu blir Mirja glad, hon satt precis och sa att det är så tråkigt när Janne inte är hemma, ingen som skojar med henne.
kram till dig!

http://www.tyramyra.bloggagratis.se

 
sofia

sofia

26 maj 2010 18:37

Ja hade jag bott där uppe så hade jag mer än gärna kommit o hjälpt dig mocka om ni har dom inne. Eller hjälp dig på annat sätt.

Huvva att ligga på sjukhus är INGE roligt:/ Får se det positiva att Janne fått en tid.

Många kramar från sofia bort i bjärtrå

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kikki

26 maj 2010 21:40

Jag kommer gärna och hjälper till med mockning om du behöver hjälp nån dag, jag tycker det är avkopplande att göra sånt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards