Älvbacka

Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

OJ!

Av Yvonne - 30 maj 2010 20:24

Inte visste jag att "Yvonne" finns med i namnsdagkalendern!

Har ju ingen sån kalender, bara "Einars Hästkalender" och där står ju bara travdagarna! Tack iallafall Sofia som har ögonen med sig!

Dagarna rinner iväg hinner nästan inte med att sätta mej ner framför datorn

just nu!

Fodra, släppa ut hästar, mocka, fylla vattenkaren, köra hästar, fodra lunch, ta in

hästar, fodra kväll, fylla vatten igen, sköta om kaninerna, Mio och hönsen (det dog en höna igår) så nu är det bara sju kvar av fjorton och Pavarotti förståss.

I fredags kom vet. Irene, alltid lika roligt när hon kommer hit och nu var det dagsatt kastrera Mio och avhorna honom. Det gick som en dans, först åt vi en

lätt middag = potatissallad och rostbiff samt painriche. Vet att Irene behöver nåt i magen efter en hel dags flängande runt Norrbotten för att hjälpa sjuka djur och i

regel har hon något uppdrag kvar när hon lämnar oss.

Det gick mycket bra med Mio, lätt som en plätt och när han vaknade efter att ha

sovit under ingreppen så var han pigg och allert och jättehungrig.


Igår kördejag intervall med Fixgnisten (känns jättefin) och idag har stallLena ridit honom. Körde även ÄlvbackaKungen, hade tänkt ge honom intervallpass oxå fast

jag kan inte köra honom i min speedcart som är för liten så jag tog Jannes.

Var tvungen att flytta fram sitsen allt som gick, men jag nådde inte fram ordentligt ändå utan fick sitta så långt fram det gick på sitsen inte be-

hagligt kan jag säja så jag slutade ut att köra intervall och körde på travbanan istället. Ett ordentligt pass fick han, det är en snäll häst att köra trots sin storlek så är han väldigt fin i munnen.

Det var bara när vi kom tillbaka till stallet som det blev lite dramatiskt! Jojo!

Stannade framför stalldörrarna som var öppna och tänkte sela av ute, men det tyckte inte Kungen. Han knallade resolut in i stallet med mej hängande därbak i

tömmarna och jag " poade och poade " utan resultat och när han tog vänstersvängen på stallgången försökte jag förgäves lyfta efter vagnen men orkade inte med en arm (höll i tömmen med den andra) och jo vagnen ställde sig på ända då stannade pållen snällt och jag kunde vända vagnen rätt igen!


Trodde det skulle bli väldigt spännande, men han är ingen tok Kungen bara stor

och stark!

Moe har fått tre dagar ledigt efter starten vilket gör honom gott, Janne slog på skorna ikväll (han gick ju barfota i loppet).

Vilket han INTE ska hålla på med, hade tänkt be Torgnys pojk David göra det  fast

fick inget svar idag när jag ringde.

Det gick bra trots allt, men är väl inte att rekommendera när man har en hjärt-

klaff som inte funkar.


Doktor Stina tog hem sin Emmy och fölet igår.

Och nu väntar vi på att Mjölner Stilig ska visa vad hon har i magen dom närmaste dagarna?


 
 
Lena

Lena

30 maj 2010 21:55

Ja inte är det lätt att lära gamla gubbar att vara stilla :-) Förstår att det är svårt att låta bli för Janne, men hoppas han är rädd om sig. Mirja var mycket nöjd med att få se honom hemma igen. Nästa lördag då följer jag också med, trist att inte vara hos er på elitloppsdagen - första gången på 9! år räknade jag ut.

http://www.tyramyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

David

1 juni 2010 20:29

Hej, var på Elitloppet under helgen men nästa gång ni behöver hjälp hoppas jag att jag kan hjälpa till.
Om ni inte har mitt mobilnummer är det 070-2120830

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards