Älvbacka

Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Yvonne - 1 juni 2010 22:10

Så blev det Trolles tur när vet. Christer kom i eftermiddag.

Hade hämtat in grabbarna nån timme innan veten kom, dom går ju ute dygnet runt.

Lite kraftfoder fick dom och sedan hann naturligtvis Trolle rulla sig ordentligt i spånet, men som tur var hade Josse hunnit in med Bolfaxa så hon hjälpte mej att borsta ren honom!

Lindade svansen och Christer gav honom en sömndos och han somnade verkligen in, vingel hit och dit och benställningen blev väldigt konstig.

Efter bedövningen runt testiklarna och snitten var lagda DÅ lägger sig Trolle, men ingen fara han sover sött och snarkar lite lägger huvudet på tröskeln och ser såå söt ut!

Det tar inte många minuter så är Trolle valack, han får ligga kvar ett tag där på golvet innan vi väcker honom och får honom att resa sig opp på vingliga ben.

Får stå en stund på stallgången innan tängerna som stillar blodflödet tas bort

och sedan får han gå in i boxen och detdröjer inte länge förrän han börjar äta hö.


Jag körde intervall med Gnisten på förmiddan och sen skulle jag köra intervall med Kungen, men det blev vanlig körning för jag klarar inte att sitta ordentligt i Jannes speedcart! Imorron ska jag plocka fram en gammal speedcart som var Kajsas favvovagn och OM sitsen går att skjuta fram så kan jag använda den kanske och Kungen får plats i den iallafall!


Stack ut med Moe efter kvällsfodringen , vad härligt underbart det är ute i naturen nu, fågelkvitter älven som brusar och det är så grönt överallt !

När jag kom hem hittade jag två travvänner i stallet, Britt (BångstaGulla ) och

hennes mor Monica!

När jag satt in Moe i boxen och gett Mio kvällsmjölken komJanne och Lasse 

och då släppte vi ut Trolle och Modin, blev

en hel del tuffa tag mellan grabbarna (Trolle hade tydligen inte märkt att han är valack ), Britt tog en hel del bilder när dom fajtades.

Blev säkert en del fina bilder, får väl tigga några ?


Lite senare kom doktor Stina på besök och jag fick en söt pelargon och en

jättegullig tavla på Vilja (valpen) en blyertsteckning som Stina gjort!

Stina är inte bara doktor utan även en mycket skicklig konstnär! Många strängar

på sin lyra med andra ord.

Idag har jag varit igång från kl. 06.00 till 20.00 i ett så nu börjar john blund göra sig påmind, hundarna och Janne har gått och sova! gonatt säjer jag....

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards