Älvbacka

Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Yvonne - 24 juni 2010 20:40

finns det något som doftar sååå gott som nyslaget hö!

När jag red ut igårkväll så var första skörden  utslagen häromkring och man blir alldeles salig av hur gott det luktar, det är samma sak när man hör  slåttermaskinerna  då vet man att nu är det sommar och då känner man sig så glad!

Inatt har fölen fått sova ute för första gången. Det har gott bra och dom verkar trivas med livet i hagen nere vid älven.

Visst var det ett himla vandrande första kvällen, men nu verkar stona ha accepterat utevistelsen.

Nu är det bara sju hästar som står inne på natten , visst skulle Trolle och Modin kunna gå ute, men jag tycker att  dom behöver bli  lite ompysslade just för den sociala biten medan dom inte körs och Trolle visar redan bättre uppförande.

Det går till och med att leda honom utan kedja i munnen och jag leder ju bägge tillsammans och dom uppför sig verkligen bra.

Få se när Janne tänker sätta dom i vagn igen?

Idag har Josse tömkört Vinna och det gick riktigt bra och jag  gav Moe ett riktigt intervallpass  på rakbanan. Det blev sex pass i sexhundra meter och han fick opp ångan ordentligt! Imorron får han vara ledig och så småningom behöver han nog få ett snabbjobb på Vitsandsbanan.

Närmaste start för honom är i Lycksele tror jag , finns ju inga lopp  i övrigt

inom någorlunda avstånd.

I onsdag fick jag hjälp utav Moa och Linn att köra ut stolparna till  sommarhagen

som Fixan och Touch ska gå i, vi satte för Kompis och lastade stolparna på lilla lastvagnen. Tjejerna körde och jag gick bredvid och satte ut stolparna, nu är

 det bara bandet kvar att dra. Väntar nog med det till efter midsommar!


Midsommarafton blir lugn och stilla, man är alldeles för trött för att hitta på nåt

och inget trav blir det heller i Skellefteå! Det är nog första gången som vi inte är där på alla år, vi har ingen häst till start heller.

Tog ut Mio idag en stund, tjurig så in i bomben innan  vi kom oss ut ur stallet, men sedan tyckte han det var spännande! Kanske släpper jag honom en stund i en hage imorron måste bara kolla så att han inte kan gå under staketet? Han är ju inte så stor än.

 Nu har Janne kört Juna i två dar och hon ser jättefin ut, tror att hon har mognat

och fatta det här med trav nu ! Vacker är hon iallafall och nog är det en travare

även om hon inte kommer till start i år, kommer en tjej från Sundsvall på mid-

sommardan och tittar på henne och kanske provkör.


Tänk att inte ett endaste ägg har ploppat ur dom nya hönsen ?

Tur att vi har kvar den vita hönan som för det mesta

 förser oss med ett ägg om dan!

Den som väntar på nå´gott..........

Ha en trevlig och skön midsommar!


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards