Älvbacka

Alla inlägg den 15 juli 2010

Av Yvonne - 15 juli 2010 22:14

Ett nytt besök hos Lykkegutten på förmiddan och nu var Rappis värre intresserad

och betäckning vart det!

Nu väntar ett nytt besök på lördag f.m

John fick köra Storvinna själv idag, men jag följde med och gick bredvid ifall att!

Hon skötte sig suveränt bra, ingen "spansk skritt" höll takten i två varv lugn och

avslappnad och imorron törs jag sätta på min "fina" speedcart och köra själv.

Hade tänkt köra månaden ut och sen låta henne vara ledig, men Per G.  ringde idag "favvokusken våran" och han tyckte inte att jag skulle ställa bort henne utan köra

två tre gånger i veckan korta pass och då blir det väl så. Hon är ju fortfarande en baby så det gäller ju att hålla humöret på topp! Frågade om Bolfaxa och det går framåt meddelade han, men hon har varit seg!

Har fått papper angående unghästutställningen i september på Peabtravet, vill

gärna visa Modin, Trolle och Vinna!

StallLena och Josse ställer opp och själv visar jag Modin.

Tyvärr hinner dom nog inte bli ordentligt körda grabbarna, det hade ju varit kul om dom hade kunnat vara med i uppvisningsloppet för tvååringarna oxå.


Förmodar att Janne ska väl in för operation i september?

Men chaffis går ju alltid att fixa och Lasse drar säkert opp Vinna?


Skogstur med Moe ikväll kom hem 21.30, sLena har ridit Gnisten, vi har inte hört nåt om vet. Bosse anländer imorron?

Nu har Gnisten och Kungen tappat varsin framsko, trampat av sig mera bestämt.

Ska kolla imorron om det finns några framskor som passar annars hör jag med David om han har några passande skor på lager?

Ikväll när jag red låg det en vit katt och tryckte på en storsten i skogen när jag kom mot Kattmyrvägen, undrar var den kom ifrån?

Igår på dan var det en vit katt efter landsvägen mellan Tullnäs och Lakafors.

Grannen har en vit katt, men han är mycket mindre och brukar inte gå så långt från gården så jag tror inte det är han?

Det är ju inte såå vanligt med vita katter!


Blev elva ägg idag och en del ägg blir större och större, när Janne gjorde våfflor igår var det två gulor i ett ägg!

Nu skäller Vilja så jag ska nog gå ut och se vad som fattas?

Ha det gott!!



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards