Älvbacka

Direktlänk till inlägg 25 juli 2010

Mjölner Stilig

Av Yvonne - 25 juli 2010 15:37

ja, hon var dräktig minsann!

Janne och Petter for iväg med mor och barn till Boden för koll, Kexet var skittjurig och skulle absolut inte in i hästbilen fast mamma stod där och lockade!

Efter några brottningsmatcher där jag och Petter gick segrande ur "fajten" fick

vi så småningom in henne!

Jaha, då hoppas vi på att Rapptösen är dräktig när det blir koll nästa vecka!?


Igår lördag var det sol och trevligt värre, då kom Robert och Lena samt "kusin" Mirja så dagen vart toppen för Edit som verkligen gillar sin kusin.

Det lektes och stojades hela dagen med hundar och ungar!

En god middag "pastagratäng" gick åt som smör i solsken och ett glas vin till maten smakade gott!

Idag ska Janne göra plättar!

Han är som expert på det.


Körde Vinna igår och det gick jättebra förutom en grej!

Första varvet låg Rollo (katten) mitt på travbanan och det tyckte Vinna var okey!

Andra varvet hade katta dragit sig mot dikeskanten och lurade på en råtta antar jag och då blev det tvärstopp på Vinna, först kastade hon bakåt och sedan stod hon som fastfrusen och vägrade att röra sig ur fläcken.

Jag tjoade på Rollo att han skulle flytta sig , men han lyssnade inte på det örat.

Smackade och daskade på med tömmen, men ingenting hjälpte hon var som paralyserad! Till slut fick jag kliva ur vagnen  och leda henne en bit och då var det som om hon blev sig själv igen.

Man skulle haft en mobiltelefon så att jag hade kunnat ringa efter hjälp, ja inte till Polia, men till  nån på gården som hade kunnat komma och dragit igång märra!

Vi har en skogsdunge vid banan så vi syntes ju inte, och det kanske egentligen inte tog så lång tid? Fast det känns ju alltid längre när man hamnar i nån sorts situation som är besvärlig.

 IDAG regnar det så alla planer jag hade för denna dag gick åt pipan, men jag

bar in allt hö som var kvar på hövagnen under tak och så har jag plockat ner en sommarhage bara elbanden att rulla opp kvar.

Juna, Fixsola och Touch var less sommarhagen och smet två dar i rad så nu går dom nedanför vägen istället.

Vi ska gärda in hela ängen innanför travbanan och släppa fölmärrarna där.


Det regnar faktiskt så mycket att ALLA pållar har fått komma in och det märks

att det blev uppskattat!

Enda tråkiga grejen är att det ligger ute en hel del hö som ska rundbalas, ska visst bli fint igen så det är då ingen fara, men visst är det trist!

Göran och Tore var här på lördan och tillsammans med Petter lassade dom in resterande torrhö, nu är det 15 lass inne i höladan och runt 70 plastade balar står på gården, ja sextionio var det visst!


Hade tänkt rida lite intervall med Moe idag, men han får vara ledig!

Varför släpa ut honom i regnet när man inte själv är så pigg på att  springa omkring i blötan!

Blev heller ingen tur med Vinna runt travbanan, men det kommer ju fler dar och hon ska ju inte ha mer än två pass i veckan.


 
 
Ingen bild

Stall Lena

27 juli 2010 14:52

Håller tummarna för Rappis, att det har tagit på henne me =)
Idag är det slut på semestern...och det känns surt. PDOL drar igång i morrn så det är fullt ös på jobbet, ingen mjukstart alltså!!
Dyker upp nån dag...kanske jag kan skritta Gnisten på banan.
Kram, kram /Lena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards