Älvbacka

Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

Nu är...

Av Yvonne - 29 juli 2010 22:22

allt hö i säkert förvar!

Igår frälste Torgny oss och kom och balade höet som låg ute med Kjells hjälp.

En sten har fallit från mitt bröst, det är alltid oroligt med höslåttern speciellt när vädret är SÅ ostadigt som det varit.

Men nu är allt under tak och i vita bollar.

Blev 104 bollar om jag räknat rätt och 15 lass i ladan, nu är man rik igen!

 Kom ju ett regnil på morron, men annars har det varit bra väder idag och himla varmt.

Målade golvet i hönshuset igårkväll och nu håller Rune på att göra en alldeles ny dörr. Sedan ska det på tak och golvlister och efter det är klart blir det Radar i springorna och på det blir det båtlack eller fernissa!

Har oxå köpt nya galvaniserade fodertråg och en ny vattenbehållare på ben.


Klättrade med Moe idag i Rolfs backe, han var pigg som sjutton på hemvägen.

Det har varit oknytt i byn, en grannfamilj har haft inbrott och jag hörde på radion idag att det även varit inbrott på andra ställen i bygden.

Ja numera har man låst dörr .

Tänk när jag flyttade hit då hade ingen låst dörr, hos Aina och Rolf satt nyckeln alltid i dörren även när dom var borta och på den tiden körde Janne tidningar nattetid och aldrig var dörren låst här!

Men den tiden är förbi, nu måste man även låsa bilen. Jag är iallafall glad att vi har hundarna, det ger ju lite trygghet när jag är ensam  hemma ibland.


Våran lille rymmare Knekten håller sig i hagen numera, på kvällen och morronen och även under vissa tider på dagen står pållarna och trivs under björkarna närmast huset. Det är så dom gillar att ha det , närheten till stallet och människorna.

Nu är det fullt ös i Pitestad, "Pite dansar och ler" hr satt i gång denna vecka och firar 20års jubileum och jag har aldrig varit på  denna tillställning!!

Trivs bäst hemma på gården.


 
 
lena

lena

30 juli 2010 09:07

Vad skönt att slåttern är klar. Ja tack o lov för hundarna och Molly skulle då inte tveka att ge en oinbjuden gäst ett tjuvnyp om situationen kräver. Det såg jag då Mirja var liten och Molly inte såg att det var Robert som kom emot henne. Hon var beredd att försvara - till hon såg vem det var.

Jag håller med, skulle mycket hellre vara på gården hos er än på Piteå Dansar och Ler. Tack för att vi fick låna ert främmande igår. En mycket nöjd Kusin Mirja sov hela natten i sin säng, första på väldigt länge.

http://tyramyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Stall Lena

30 juli 2010 14:25

Otäckt med inbrott...men som du skriver så har tiderna ändrats. Minns själv när vi bodde i "lill huset", och nyckeln hängde alltid i dörren, hunden på gården oavsett någon var hemma eller inte och fritt fram för vem som helst att ta bilen men nyckeln i. Det var tider =)

Och PDOL...du har inte missat något under dessa 20 år, jag lovar. Ett stort överreklamerat jippo, som försör en hel stad. Nedtrampat och urinlukt överallt. Nää fyy...nog är det dags att detta går i graven nu. Nu ska jag iväg och jobba i eländet.
Ha det så bra på gården.
Kram på er alla!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards