Älvbacka

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2010

Ja du Sofia...

Av Yvonne - 3 augusti 2010 23:02

kunde inte annat än skratta när jag läste det du skrev!

Vet du Sofia, jag klickade på din "adress" men hamnade hos en tjej som bloggade om sina hundar. Försökte en gång till men samma sak, förklara det om du kan?


Idag har jag spikat isolatorer på den ena vinterhagen, fattades lite här och där

och imorron ska jag dra tråden och fixa till elen och efter det har jag en hage kvar som även den blivit illa behandlad i vintras.

Jag har Mio i hagen jag håller på med och han är lite busig, springer baki mej och stångas och drar i tröjan och så vill han suga på mina fingrar, lite enerverande fast han är ju så söt och vill ju vara snäll!

Janne körde Modin och Trolle  och det såg bra ut så nu har jag bestämt mej för att anmäla dom till unghästutställningen i Boden i september, frågade Janne ifall han tror att dom kan vara med i uppvisningsloppet för tvååringar och det trodde han.

Lasse har anmält Storvinna, körde henne igår och bad Petter följa med två varv runt banan och hon traskade iväg med stora steg från stallet ut på banan och

höll tempot någotsånär första varvet, andra varvet blev segt och det blev ett stopp och då var det bra att ha Petter som triggade henne att sätta igång igen

och vi tog oss hem till stallet om än det påminde om en "lus på en tjärad sticka"!

Ska nog bara köra ett varv ett tag framöver, speciellt nu då det är så varmt.

Duktig är hon , kompisarna går ju innanför travbanan och Knekten gnäggar efter henne och det klarar hon utan problem.


Är arg och rent ut sagt "förbannad" på dom som sitter och bestämmer på Bodentravet el. Peabtravet som det heter numera!

Det är ju snart dax för "Sundlings Minne" travloppet som Moe har två inteckningar

i "den vackra silverhästen"!

Och det har jag ju sett framemot att få anmäla Moe till MEN nu har dom ändrat

så att startande hästar får inte ha mer än trehundra tusen insprunget!

Är det inte taskigt så säj? Dom är tydligen rädda att bli av med vandringspriset

eller vad felet är, men jag tycker att det är fisigt gjort!

Moe har ju vunnit loppet två år i rad och Mjölner Stilig har oxå en inteckning i det.


Snart ska Rune börja sätta  inredningen på plats i hönshuset, ska bli väldigt spännande att se vad hönsen tycker när dom får flytta in igen?

Värpningen är fortfarande ful pott och det är "två"gulor i äggen!

Tror aldrig att vi haft så fina hönor.


Veten har kollat Rapptösen med ultraljud och som vi trodde är hon INTE dräktig,

blir att fara till Lykkeguttewn om nån dag!

 
 
Ingen bild

Stall Lena

8 augusti 2010 19:10

Ingen ro och ingen vila...Piteå lever ju upp på sommaren...från PDOL och nu Nolia mässa. Och för mig betyder det mer jobb och mindre stalltid. Men jag kommer någon eftermiddag när vädret är bra. Vill så gärna se hur jag och Trolle matchar varandra =) med grimskaft!! Och så saknar jag Gnisten förståss =)
Kram på er.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards