Älvbacka

Direktlänk till inlägg 27 december 2010

Shopping...

Av Yvonne - 27 december 2010 18:16

ja det inte nåt jag sysslar med i onödan, men idag var jag och mammas sambo

Rune iväg till Pite stad och "shoppade" presenter till småflickorna som anländer ikväll. Rut hittade jag lite köksgrejer till för hon har börjat intressera sig för

köksgöromål och Edit får smycken hårband m.m och naturligtvis blev det hästar

oxå det går ju inte att undvika!

Ja vad blev det mera då? Jo Två flaskor hårbalsam, 2 flaskor diskmedel, kattsand

och hund/kattgodis!

Sen for vi till några möbelaffärer och kollade in soffor och fåtöljer till mamma

och Rune, har nämligen övertalat dom att skaffa nåt nytt och bekvämt att

mysa i framför tv:n.

Köpte mackor och saffranssemlor till fikat och sedan bar det iväg hemåt.

Nu väntar jag på att Stockholmarna ska komma, Janne är på väg att hämta opp dom, men flyget var försenat!


Fick ett tråkigt besked idag. Jan Åberg Stall Bodbäck , en stor kallblodsprofil

och uppfödare av alla Bodbäckshästar har gått ut tiden.

En trevlig och godhjärtad man som lämnar många fina kallblodsuppfödningar

efter sig, Vem minns inte BodbäcksPålle i Stig Lindmarks regi?

En varm tanke sänder jag till hans fru Harriet.....

Livet är skört.....

 
 
Ingen bild

sofia

27 december 2010 19:06

Va?? Jag läser texten många gånger......oj vad tråkigt=( Ja ibland är livet skört.

 
Carina

Carina

27 december 2010 22:28

Så tragiskt att höra..
Ni får ha det så bra!

http://www.minfamildjochjag.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria J

28 december 2010 17:41

Hej Yvonne!

Vad roligt att se att du är "ute på nätet" igen. Tråkigt att härlige Touch somnat in, men han har ju haft ett fint liv med er ...

Här har vi haft en lugn och skön jul, fullt upp i övrigt med ponnyer och hästar, och att ordna inför flytten. Snart flyttar vi ju närmare er som du säkert hört :)

Ha det gott! Hälsa Janne och Anna med familj så mycket.

Kram
Maria

 
Ingen bild

sofia-bort i bjärtrå

31 december 2010 11:26

Gott Nytt ÅR. Lycka till travåret 2011:)

 
Ingen bild

Jörgen

31 december 2010 13:09

Gott nytt år allihopa!
Ps tack för julklapparna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards