Älvbacka

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Yvonne - 1 januari 2011 18:39

på det nya året go´vänner!


Efter en god middag som jag nämde igår, oxfile´, hasselbackspotatis och en supergod sås med handplockade fjällkantareller! Tack snälla Gunvor för att du

delade med dej av så värdefulla godsaker som svamp av klass ettmärke!

Efterrätten var även den något för smaklökarna, frukter i ugn med glass och

vispgrädde sen var man mätt som kaninen sa: Nu är jag mätt och glad orkar ej ett enda blad!

När vi hade plockat undan efter maten gick vi ut och småtjejerna Edit och Rut fick följa med och titta på när Petter sände opp två  "svävande lyktor",

man tänder eld under dom och så vecklar de ut sig som en luftballong och far iväg upp i himlen högt högt!

Väldigt vackert och rogivande. Smällare och raketer göre sig ej besvär här på gården!

Chips, godis och dricka kom senare fram på bordet fast det var faktiskt ingen som orkade äta, vi var proppmätta hela gänget.


När jag och hundarna varit ut på kvällsturen kl. 22 tackade jag för mej och sa gonatt, var så himla trött och somnade direkt och sov som en stock till

kl.7 imorse. Janne hade gett hästarna på morron och sedan gått in och lagt sig igen.

10 minus bara på morron, la på täcken och släppte ut mina fjorton fålar,

mockade och pysslade på och efter det blev det hönsens tur för nu är det min månad!

Kallare framåt kvällen, 20 minus brrrr! La in foder och tog in pållarna kl.17.efter det att jag nattat hönsen. Imorron får det vara hur kallt det vill för då ska jag och Moe ut på tur (som dom säjer i Norge).

Tänk Edit som är fyra har ridit på Kompis trots kylan, tuff liten brud!


Jaha Carina O då räknar jag med dej i sluttampen av december i år?

Och se till att du inte jobbar då!

Kram Emelie, tycker sååå mycket om dej!

 Min favvovet. Irene kommer hem imorronkväll och då hoppas jag att vi kommer igång med inkörningen  av hennes finä häst .

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards