Älvbacka

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Yvonne - 3 januari 2011 20:10

Ja, man kan ju vara "hästbiten"på flera sätt och just nu sitter jag här med en värkande tumme!

Imorse när jag hade Moe på gången för att sätta på utetäckena så gav jag honom ett äpple medan jag vände mej om och sa till Kompis att han skulle vänta vid dörren varpå min tumme följde med in i Moes gap när han tog en bit utav äpplet.

Ajajaj! det kändes minsann och det blev sår på bägge sidorna om tummen, som

tur var släppte han taget när jag skrek till.

Det blödde ganska häftigt, spolade med kallvatten och det lugnade snabbt ner sig.

På med plåster som jag alltid har i selkammaren.

Ja man får då skylla sig själv när man är är så KLUMPIG!


Igår red jag Moe efter hans viloperiod, kändes så pigg och glad, men jag vågade inte fara på nån längre tur för att Vilja följde med och det blev för jobbigt för henne i skogen. Hon syntes ju knappast i djupsnön.

Idag har jag kört Gnisten Och for sedan ut och snöpulsade med Moe opp till

Råbacken. Snö opp till knäna på en glad frustande häst med spring i benen, han

hade gärna velat ta sig en riktig snögalopp.

Det är så tyst i skogen och de enda spår jag såg var rävspår. Inte ett endaste älgspår.

Få se när Janne tänker ta itu med hästarna, han verkar ha blivit lite  bekväm.

Ingen fler häst är såld och dom får gärna vara kvar för mej.

Imorron ska jag köra Bolfaxa, Lasse har gett henne tid till i vår.

Fixgnisten känns mycket fin och är en så härlig häst att köra!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards