Älvbacka

Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Yvonne - 5 januari 2011 19:10

Termometern har stått på 21 minus hela dagen, hade ju tänkt köra Bolfaxa och rida Moe fast det uteslöt jag och städade ut julen istället !

Skönt, nu är allt sig likt igen!

Hästarna har varit ute hela dagen och det verkar inte störa dom att det är så kallt,dom står och mumsar i sina rundbalar går ifrån en stund busar lite och sedan står dom där igen.

Anna med familj åkte hem till Stockholm imorse och är nu hemma i sitt hus igen.

Man saknar den lilla familjen, det blir så tyst och hundarna undrar nog var den

"lilla damen" har tagit vägen som såg till att det hamnade nån godisbit på golvet

när det var middagsdax!

Anna har lovar att sätta in lite bilder på bloggen när hon får tid.


Den ena dan är den andra lik just nu, men bara kylan släpper ska det väl bli lite mera fart i Älvbackastallet!

Jag berättade ju igår om Elden och hur glad jag är över att han hamnade hos Camilla i Finland och där tror jag nog han blir kvar livet ut, ja man vet ju aldrig men i vissa fall är tron stark och Elden fixar inte att leva hos vem som helst!


Vi har ju sålt några hästar, ja Elden, Älvbackaprinsen,ÄlvbackaAnna,Nallepigan,

Mylingen och BodbäcksModin.

Prinsen, Anna och Mylingen har bytt ägare, tyvärr!

Mannen vi sålde Prinsen till avled, men eftersom Prinsen stod hos en amatörtränare så övertog han Prinsen och han har kutat in en del pengar åt honom. Numera har Prinsen bytt ägare igen, en trevlig kille som var förbi här i somras på motorcykel och han ska ha Prinsen som läromästare i provlopp och det har inte skett någon större förändring utan han står kvar i stallet där han hamnade från början!

ÄlvbackaAnna har flyttat till Finland har förra ägarinnan Maria ringt och berättat,

hon är såld som ridhäst . Och vad jag förstått så tar dom väl hand om sina hästar i Finland.

NallePigan är kvar hos sin ägarinna Ylva och hon har en tvååring efter VojeFaks

som kvalade in på Solvalla förra året, hon gick runt 44 vad jag minns med

Ylva i sulken. Nallepigan är dräktig ska föla i år. Det var en mycket belåten Ylva som ringde på kvällen efter kvalet (enda nordsvensken)!

Mylingen som är omdöpt till Myle har bytt ägare, men bor i närheten av sin förra ägarinna och han har det bra. Jag har fått bilder och film och jag vet att Monica aldrig skulle ha sålt honom till vem som helst. Den nya ägarinnan red honom en del medan han var i Monicas ägo. Och Modin är ju ganska nyligen såld och jag hoppas att han ska visa framfötterna på travet i sinom tid med sin duktiga

ägarinna Linda S Hedström.

Ja så här kan det bli , men jag är glad att  vi har haft och har kontakt då och då.

Då behöver man inte må dåligt och fundera över vart hästarna hamnat!

ÄlvbackaAnna har sin yngre syster ÄlvbackaÅsa i Finland, henne träffar vi då och då på travet och hon är välskött ochh mycket älskad av sin ägare.

Henne sålde vi som föl till Haparanda, men hon hamnade som tvååring i Finland.


Ja det var lite  hästsnack så här på kvällskvisten!


Ha det gott, nu blir det nog en god bok en stund!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards