Älvbacka

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Yvonne - 11 januari 2011 23:16

Hej, såg just ditt inlägg, visst får du sätta in bilderna på din Stallsida.

Vore kul att veta lite mer om dej?

Ha det bra.....

Av Yvonne - 11 januari 2011 22:41

på snöklädd fur och gran!

Ja så var det väl inte riktigt i dikten om Tomten, men när jag red ut i afton

tillsammans med Moe så lyste månen från en stjärnklar himmel.

Det är så otroligt vackert med månsken och helst när man är i skogen med

alla skuggor som bildas på snön, visserligen var månen bara halv fast det räckte för att få känslan av att man red efter en väg med belysning.

Lite spännande är det förståss, man kan ju inbilla sig att man ser både det ena oh det andra bland alla snötyngda granar och tallar!

Speciellt när Moe tvärstannar spetsar öronen och höjer huvudet och står blickstilla ,lyssnande....

Nog finns det säkert något där bland träden?


Tog en kortare tur opp till vändskivan och sedan återvände vi till rakbanan,

det blev fyra "race" och sista vändan släppte jag honom och då blev det åka av!

Han kändes så himla fin och han bara travar, inte ett felsteg!


Körde Fixgnisten på eftermiddan och ojojoj så härlig han är att köra när det stämmer för honom, månne Kepans genomgång ha hjälpt honom på "traven"?

Tidigare mitt på dan dök Marie opp och tog ut Kungen på en ridtur, sa åt henne att:

jag har dragit ner all snö från utstående grenar så du inte får allt över dej vilket

inte stämde så bra för när hon kom tillbaka såg hon verkligen "snödöpt" ut!

Tänkte ju faktiskt inte på att hon satt ju faktiskt något högre opp i sin sadel

än vad jag gör på Moe!

Nöjd med ridturen var hon iallafall och Kungen såg väljobbad ut.


Det blev täcken på för hästarna idag, det var 17 minus på morron och sedan har det legat runt 15 minus hela dagen, nu när jag var ut med hundarna var det 12 minus.

Som ni ser så är det lite felstavat här och där ibland, när jag ser det  kan jag

ändra, fast om jag redan har lagt ut det i bloggen och upptäcker det så kan jag inget göra. Måste få hjälp att lära mej det, iallafall är det inte att jag uppfinner "egna" ord som exempelvis: skis istället för skit osv.

Undrar när min dotter får tid att lägga ut lite bilder från det dom var här på

bloggen?? Hoho!!

Gonatt!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards