Älvbacka

Alla inlägg den 15 januari 2011

Av Yvonne - 15 januari 2011 23:12

satte verkligen käppar i hjulet för mej idag.

Ingenting blev som tänkt var! Hästarna har fått vara inne , 27 minus har det stått hela dagen.

Efter morronsysslorna  och rengöring samt matning av hönsen (dom mår finfint

i sitt hus) och har 10 plussgrader där, det går att få hur varmt som helst för det finns ju värmeelement. 10 pluss verkar räcka bra och med dåliga erfarenheter förra året med blodlössangrepp  ska man nog akta sig för att dra opp värmen för mycket! Hönorna värper för fullt och Pavarotti börjar få tillbaka alla sina vackra

hals och stjärtfjädrar nu. Snövit (vita hönan)  verkar ha gjort ett break för hon

värper inget nu.

Hästarna fick ha det lugnt och skönt fram till halv fyra  då jag varit och nattat

hönsen släppte jag ut fölmärrarna och fölen. Dom fick vara lösa på gården så

var det fritt valt ifall dom ville komma in igen!?

Gav kraftfoder och skottade rent i boxarna, tog ut Mio (kalven) och borstade honom sen kom Janne och vi hjälptes åt att ge hö.

Märrarna och fölen höll till längst opp i hagen, men när jag ropade på dom

blev det fart och strax var dom nere vid stallet

Har en viss rutin när jag hämtar in gänget i den hagen, på morron öppnar jag boxdörrarna och då springer dom opp till hagen själva. Det är ju Stilig, Rapptösen , fölen, Vinna och Fixsola.

På kvällen tar jag först Vinna i grimskaft och Fixan följer med lös, ibland eller för det mesta står fölmärrarna framme vid grinden, men jag behöver bara säja :

gå bort så flyttar dom sig så att Vinna och Fixan får gå fram!

Sedan hämtar jag resten, tar Rappis i grimskaft och dom andra får gå själva.

I början blev Rappis jättefrustrerad när Stilig och fölen stack iväg till stallet, men nu är det lugnt för hon vet att hon får gå först in i stallet...

Ja det blev inte mycket gjort med hästarna idag då...


Har läst lite och så har jag ägnat mej åt att lyssna på Euskefeurat en timme på

kvällskvisten (med hörlurar), skithäftigt!

På senaste cd som jag köpte på konserten finns en låt som heter" nu pissar vi i brallan igen", den tror jag att dina barn skulle gilla Sofia åtminstone refrängen!!!Har varit in och hälsat på hos stall Neshime  i eftermiddags, du har en så trevlig och mysig hemsida med stämningsfulla och vackra bilder. Ni verkar bo så himla

fint därborti Bjärtrå och så fick jag veta lite mer om dej att du är pedant!

Var in på gästboken och skrev en liten truddelutt, MEN jag hittade inte vart jag skulle klicka så det vart ingenting????? Tror jag iallafall!

Vad roligt för Britt att hon hittade dej som ägare till Gulla, den hästen är verkligen  att få ha ett bra liv. Britt har gjort ett bra val!

 Har sett Fångarna på fortet ikväll, vad synd att hårdrockarna inte fick sej en endaste peng, för duktiga var dom.

Jag kunde faktiskt det rätta lösenordet direkt "mellan"! Var det skrytigt?

Ibland sitter det och ibland inte fast det kan vara hur lätt som helst!


Jahadå får vi väl se vad det blir för väder imorron, Bu eller Bä??

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards