Älvbacka

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Yvonne - 26 januari 2011 18:42

Janne tyckte att jag skulle hålla mej inomhus idag för att jag har en hopplös hosta!

Men se det går inte, det sliter i halsen när jag hostar och det ska MYCKET mer till för att jag ska hålla mej ifrån stallet !

Har ändå tagit det ganska lugnt efter morronens sysslor, Janne körde Vinna på förmiddan och hon är så duktig, lunkade hela rakbanan och  ett varv på travbanan. Den här tjejen kommer att lära sig ganska fort och hon har ju en

underbar mamma att brås på, Mjölner Stilig. Janne säjer at hon har lite mer gó

i sig än vad mamma hade i den här åldern.

Nu hoppas jag att Trolle och Juna oxå kommer igång snart för Trolle är en mycket fin travare som säkert kan gå långt!

Det var 18- här på morronsidan, ska det aldrig ge sig fast jag har läst att det ska vara kallt från och till ända in i mars.

Kungen och Gnisten fick sig varsitt pass med kälken och nu har Janne satt ett däck bakpå så nu får dom ta i lite mer, han kör inte så långa pass fast svettiga blir dom!

Det går bra för "fölen" att stå i varsin box, ikväll gick dom in så beskedligt utan

prut.

Jag söker med ljus och lykta efter en kastrerad kaninhane som sällskap till kaninen Ammi, men det verkar svårt att få tag i en sån. Jo nere i Stockholm

dyker det opp en och annan på blocket fast det är för långt bort tyvärr.

Hittade en i Luleå, men då var det en hona och det går inte för Ammi gillar inte brudar, då bråkar hon.

Får väl se om nån av 08orna kommer opp framöver då skulle det ju gå bra att få opp en liten kaninkille förståss.


Känner mej lite vissen, tar nog en voltaren och läser en stund och sedan tänker jag se på den där serien om kockar med bl.a Per Morberg.


Sköt om er...


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards