Älvbacka

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Glädjande

Av Yvonne - 27 januari 2011 22:24

Igårkväll fick jag ett glädjande telefonsamtal från Emelie ( min sys.dotter) hon

kommer opp till påsk och om jag fattade rätt så kommer även Martin med?

Då kommer Kungen att  bli mycket ompysslad! Och så ska vi ägna oss åt fölen oxå, kanske hinner vi med att tömköra vet. Irénes häst  så han kommer igång?

Ja oj vad det är mycket man skulle vilja när man har chans att få lite handräckning!

Josse kom som vanligt och red Bolfaxa och till min förvåning hade hon sällskap med stallLena som varit magsjuk och då fick Juna en motionsrunda även hon.

Dom for byarundan, tuffa tjejer tycker jag som stack ut efter vägen med två unghästar! Det hade gått bra, ja Faxan är ju en sansad häst trots sin unga ålder ,

men Juna är ju inte så mycket riden och är snabb i sitt rörelsechema när det är

nåt som är spännande! Hon har ett stort pluss, hon Lyssnar och är klok!


När tjejerna var klara i stallet kom dom in för Josse skulle hjälpa mej att sätta in en annons på Hästnet, ska sälja en loksele nämligen.

När det var klart hade Janne kokat te och rostat mackor (han har sina ljusa sidor)!

Klockan hann bli halv nio och Lenas gubbe ringde och frågade ifall hon skulle sova i stallet!!

Ja det är ju som det är när hästfolk träffas då är det svårt att slita sig och när

snacket kommer in på "gamla tider" då finns det hur mycket som helst att surra om!


Passade på att rida över älvbron på andra sidan vägen idag med Moe, hundarna

följde Janne och Kungen opp i skogen så jag snabbade mej för att hinna iväg och det lyckades!

Red över "Rolf" och där fanns inte ett spår, snö opp till armbågarna på Moe.

Jo föresten jag såg harspår, andra gången i år inom en vecka!

Det blev en riktig snöpulsartur, det rök om pållen när vi kom hem igen.

Red till Jonsgården i hopp om att vägen till "fällan" skulle vara plogad, men inte

så jag vände om. Ville inte fara efter landsvägen i mörker, undrar om Kattmyrvägen är plogad? Kanske finns en vägledning imorron när jag kollar min blogg? Ina, David ?? Väntar med spänning!!


Vet inte vad som rörde sig i huvudet på Kexet ikväll när hon kom in i sin box,

hon stegrade sig mot dörren ett  flertal gånger och bankade som sjutton och

brydde sig inte alls om när hon fick tillsägelse att sluta.

Då tog jag en långt körspö och när hon fortsatte att stegra och banka med fram-

hovarna så "vippade" jag henne på nosen genom gallret och då var det som att hon besinnade sig för hon visste ju inte varifrån det kom.

Var ju rädd att hon skulle göra sig illa...

Det var kanske ikväll hon kom på att hon inte längre var "sambo"??????


Gonatt, nu känner jag mej mycket bättre i halsen!

 
 
Ingen bild

Ina

28 januari 2011 10:31

Hej Yvonne!!
Kattmyran är bara plogad från bommen och upp till "stickarn" en sträcka på ca 1,5km.. :)

 
Ingen bild

Ina

28 januari 2011 11:28

Hej igen!!
Glömde fråga om du behöver mer äggkartonger har ett gäng.. om inte så åker de till återvinningen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards