Älvbacka

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Yvonne - 7 februari 2011 21:09

gummibett? Det var frågan....Bolfaxa blev kanonfin med gummibettet, lättare i

handen och rak i halsen. Hon hade "lite" tendens tidigare att vrida huvudet åt vänster, men bara "lite".

Körde på rundbanan och ja jag är belåten!

Janne körde kälke med Gnisten och Kungen sen tog han in Vinna och då passade jag på att borsta henne och klippa kalufsen som växt opp i nacken, hon var lite bångstyrig men gav upp till sist när hon förstod att jag inte tänkte ge mej.

Som vanligt var Janne nöjd när han kört de obligatoriska fem varven!

Hon har fin "gångfot" skröt han = att hon går fort utan att stressa!

Tog av Moe skorna, (han behöver en omskoning) och raspade runt om .

Och så blev det snöpulsning i "Rolfs" backe, har ridit opp en liten rundbana där

som jag håller intakt, det låter så himla mysigt när hästen är barfota, chip chip

låter det när hästen går i snön! Och det bästa av allt för Moes del att då slipper

jag höra skrapandet av broddarna när han vandrar runt i boxen, det känns ända in i märgen när jag hör skrapet av broddarna.

Det är nog det värsta med vintern oxå dessa fördärvade broddar!

När jag har haft ridhästar så har jag haft dom utan skor på vintern i den mån det har gått för sig.

Vi försöker även ha unghästarna oskodda så länge som möjligt.


Måste berätta fast jag hade tänkt dra på det till slutet av veckan, jo på lördag

ska jag och Kicki "Görans" fru gå på "Italiensk afton"  i byaskolan, Janne ville inte gå så då tar jag med mej Kicki. Förra året var vi där , jag Janne och doktor Stina!

Jättemysigt och god mat och vin! I år är det fyra rätters = "Antipasto",olika italienska delikatesser." Primo,Zuppa di Zucka" krämig soppa av pumpa morot

och apelsin toppad med parmesan och rostad lök. "Secondo, Pesce Spada ala Siciliana" svärdfisk tillagad på Sicilianskt vis. Dolce "Tiramisu."

Låter väl gott va?

StallLena var oxå sugen, men när hon ringde för anmälning så var det redan fullbokat fast hon står som första reserv!


Vi är "internationella" i våran lilla by, italienare och Jänkare samt jag ifrån

08 området hihi!!

Nu fick jag en liten hundnos i knät och två små bruno ögon tittar bejande på mej och säjer: matte nu är det dax att ta kvällspromenaden!

Okej, då säjer vi gonatt här på bloggen.....  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards