Älvbacka

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Yvonne - 8 februari 2011 20:22

Tog av skorna på Bolfaxa och körde barfota därav chip... o.s.v

Ja det låter för härligt, tänkte ringa David för en omskoning fast jag tror att jag drar på det ett tag. Underlaget är ju toppenfint  så småningom blir det väl is

och då måste dojorna på igen.

Märker att Janne inte är så sugen på att sko nu hmm magen är nog ivägen!

Moe får oxå gå barfota nu ett tag framöver, får se hur det går imorron  när

jag ska rida intervall?

Testade en bit ikväll och nog fick han fäste i övrigt blev det lätt träning .


Nu har Josse satt in en ny annons på Juna, blev jättebra på Hästnet.

Helst skulle jag ju vilja ha kvar henne,hon är så go och snäll.

Och nog blir det en fin liten travare om hon får tid på sig, alla blir inte

tävlingshästar som unghästar.

Vilja sover gott just nu för hon har varit med Janne när han kört kälke med

Gnisten och Kungen och det är inte bara raka spåret för henne, hon hinner många vänder in i skogen där hon forsár fram som en utter! Kondition har hon!

Dom andra två vovvarna följer med efter rakan sen vänder dom hemåt när det blir oplogat.

Idag när dom var inne alla tre så blev det dragkamp, Vilja har en sån där kamp-

trasa som är lång med fyra knutar och dom drog alla tre, men Moa drog Vilja och Molly över köksgolvet ut i farstun fast jag vet inte hur mycket Vilja drog för hon

hade tag i mitten och förde ett jäkla liv!


Och ikväll hade hönorna värpt 16 ägg, ja dom värper jättebra och jag tror att

det hjälper till att radion är igång nu för dom är så belåtna när man kommer.

Måste berätta att när syrran och Madde var här så hämtade dom äggen på kvällen

och en kväll var Madde så glad och sa att vita hönan hade värpt två ägg!

Näe sa jag det är inte möjligt ? Joo sa Madde, hon låg på två ägg...

Jaha var dom vita? Nej dom var bruna! Jamen då var det inte hennes ägg

förstår du och ingen höna värper två ägg samma dag... Nähä sa Madde och

såg lite besviken ut!


  

Av Yvonne - 8 februari 2011 20:22

Tog av skorna på Bolfaxa och körde barfota därav chip... o.s.v

Ja det låter för härligt, tänkte ringa David för en omskoning fast jag tror att jag drar på det ett tag. Underlaget är ju toppenfint  så småningom blir det väl is

och då måste dojorna på igen.

Märker att Janne inte är så sugen på att sko nu hmm magen är nog ivägen!

Moe får oxå gå barfota nu ett tag framöver, får se hur det går imorron  när

jag ska rida intervall?

Testade en bit ikväll och nog fick han fäste i övrigt blev det lätt träning .


Nu har Josse satt in en ny annons på Juna, blev jättebra på Hästnet.

Helst skulle jag ju vilja ha kvar henne,hon är så go och snäll.

Och nog blir det en fin liten travare om hon får tid på sig, alla blir inte

tävlingshästar som unghästar.

Vilja sover gott just nu för hon har varit med Janne när han kört kälke med

Gnisten och Kungen och det är inte bara raka spåret för henne, hon hinner många vänder in i skogen där hon forsár fram som en utter! Kondition har hon!

Dom andra två vovvarna följer med efter rakan sen vänder dom hemåt när det blir oplogat.

Idag när dom var inne alla tre så blev det dragkamp, Vilja har en sån där kamp-

trasa som är lång med fyra knutar och dom drog alla tre, men Moa drog Vilja och Molly över köksgolvet ut i farstun fast jag vet inte hur mycket Vilja drog för hon

hade tag i mitten och förde ett jäkla liv!


Och ikväll hade hönorna värpt 16 ägg, ja dom värper jättebra och jag tror att

det hjälper till att radion är igång nu för dom är så belåtna när man kommer.

Måste berätta att när syrran och Madde var här så hämtade dom äggen på kvällen

och en kväll var Madde så glad och sa att vita hönan hade värpt två ägg!

Näe sa jag det är inte möjligt ? Joo sa Madde, hon låg på två ägg...

Jaha var dom vita? Nej dom var bruna! Jamen då var det inte hennes ägg

förstår du och ingen höna värper två ägg samma dag... Nähä sa Madde och

såg lite besviken ut!


  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards