Älvbacka

Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Yvonne - 12 februari 2011 22:43

Jo menvisst  Sofia, vi har oxå haft sol idag häroppe i pitebygden! Fast ganska

kyligt... förmiddan flöt på som vanligt med utfodring, hästar ut och mockning

och sist påfyllning av spån i boxarna.

Det finns nog ingen kalv som har så mycket spån som Mio och ändå skitar han

ner sig, måste tydligen lägga sig i nån koblaja och så är där en stor brun fläck på den vita pälsen! Borsta borsta, oj vad han tycker det är skönt när jag skrubbar honom med hårdborsten.

Intervall idag, Janne började med Fixgnisten, efter fikat knogade jag och Bolfaxa ut och när jag kört tre intervaller med henne kom Janne med Kungen och då hakade vi på.

Hon var jätteduktig Faxan, följde lätt  alla tre vändor bakom Kungen.

Första två vändorna hann vi inte riktigt med när Janne vände opp så vi kom

en tjugo meter efter, men hon höll det avståndet ända opp till vändskivan.

Ville inte köra ikapp utan hon fick hållas i sitt tempo!

Tredje vändan var vi kloss i rygg och hon följde lätt med, mycket positivt inte

ett felsteg.

Skrittade ett varv runt banan innan vi for in i stallet och hon var helt lugn i andningen...


Så väntade Italiensk afton i  Lakaforsskolan med start klockan 18.00

Duschade och gjorde mej iordning, Janne gick ut och skulle ta in hästarna

och då kunde jag ju inte hålla mej  och medan Janne la in mat till hästarna som var inne (de andra hade jag redan lagt in mat till) så tog jag in resten av gänget!


Christina kom strax för sex och hämtade mej och det blev en trevlig kväll med

god mat och trevlig samvaro, vi hamnade vid ett bord med ett ungt par.

Tina som tjejen heter, visade sig bo här i Lakafors och hon hade tidigare haft

två arabhästar, killen bodde uppe i Gällivare.

Vi hade jättetrevligt och fann varandra direkt så nu har jag erbjudit Tina att

komma och rida och det blir stallLena som får ta hand om henne!

Halv tio bröt vi opp och tackade det duktiga "matlaget" för en trevlig kväll.

Jag tog tre lotter och vann ett pris! Det är inte ofta jag vinner nåt så det var kul!!

sLena, det var två lediga platser vid vårat bord, synd att ni inte kunde komma!

Glada hundar mötte mej i dörren när jag kom hem och det var bara att ta en promenad , katten Rollo följer alltid med på kvällspromenaden och nu har jag satt en cykelkorg på sparken så att han får åka, det är skönt att slippa ha honom på axeln.


Moe fick ta det lugnt idag, han kändes inte " glad"  och då tyckte jag inte att han behövde anstränga sig så vi tog en stilla lördagspromenad istället.

Nåja en häst kan ju oxå ha en dålig dag, han är säkert pigg som en mört på måndag igen!


Nu är det tyst i huset, ala sover utom jag verkar det som...  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards