Älvbacka

Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

nixpix, finnar...

Av Yvonne - 27 februari 2011 17:59

så långt ögat kunde nå på Vincennes idag!

Hovimäki vann och sen var det finne,finne och finne...

Bästa svensk femma =Ares RB, Farmfurir utan pengar, så kan det gå när inte

haspen är på!

Inatt vänder pållarna hem till norden igen...

Ingen sol denna dag,med vänligt väder har det varit iallafall.

Lugn och skönt på gården, stallLena och Josse har varit och ridit Gnisten och

Faxan och jisses! vilken vacker röd grimma med tillhörande grimskaft Josse

har köpt till Faxan, hon blev som en ny häst söt som en karamell!

Brukar säja till tjejerna att: ni ska inte köpa grejer till hästarna och slösa pengar!

Fast det ÄR ju svårt att låta bli förståss!

 Imorse gjorde jag blodpalt (händer två gånger om året ungefär), bjöd in Kicki och

Göran, hans syrra Laila och Tore, gav fyra paltar till grannen och fyra till min mamma och hennes sambo Rune.

Har ätit två fantastiska middagar efter varann! Surströmming igår hos Kicki och Göran, mmmmm va gott det var!

Undrar om" hon" borti Bjärtrå gillar surströmming och blodpalt??


Det är inte ALLA norrlänningar som äter dessa två rätter, förstår inte varför?

Upp till bevis Sofia!!

Glömde visst att berätta att Kungen ska ut till start oxå den 3mars, ska snart kolla om startlistan är ute på ATG.

Jako Alamäki kör Kungen .

 Ja det har inte hänt så mycket mer denna söndag, det är iallafall skönt med en vilodag.


 
 
Ingen bild

sofia-bort i bjärtrå

28 februari 2011 06:44

Jag äter inte surströmming ;o) MEN det konstiga är att innan jag blev tillsammans med min käre make så var jag bjuden till honom på surströmmingsfest och jag tackade ja! Hahaha....undra hur det hade gått OM det inte hade varit så lustigt att maken och jag blev ett par INNAN jag hösten kom och han skulle ha denna surströmmingsfest. Undra om skälet inte enbart för att jag skulle få träffa honom?? ;o) Jag hade dessutom säkert kunna äta 1 strömming bara för att få träffa honom ;0)

Men blodpalt, det är grejjer det! Det äter jag fast det är längesedan nu.

 
Ingen bild

sofia-bort i bjärtrå

28 februari 2011 06:46

tryckfelsnisse ;) ordet jag ska bort i texten ;o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards