Älvbacka

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Yvonne - 2 mars 2011 21:24

Hurra hurra, vi har fått tillbaka vattnet!! yipppie!!

Kring halv åtta i morse kom grabbarna som skulle fixa fram vattnet åt oss och grannarna..

Mycket positiva grabbar, men det visade sig inte vara lätt som en plätt precis!

Stallet blev första anhalten och just då dök Göran opp och han hade klart för sig att det inte var nån idé att börja i stallet så det var bara att hoppa ner i brunnen bakom huset för killarna.

Det gick ändå inte att få opp isproppen, men det löste sig ändå genom att dom drog en slang från brunnen, gjorde ett hål genom garageväggen in i stallet  och

drog slangen vidare till vattenkranen  och yes! det funkar!

Hästarna har vatten i sina vattenkoppar och det är vatten i kranen...

När detta var fixat for killarna över till grannen och dom hade ordnat fram en slang på 100m som Rune (grannen) hade tryckt in i ledningen mot stallet och

för en liten stund sedan när jag varit ut med hundarna och Rollo då hade Ingrid ringt och meddelat att nu hade dom oxå fått vatten, som att vinna på lotto!

Nu är vi mycket lyckliga ska ni veta och nu vet vi att det är många som är drabbade, killarna har fullt opp från morron till kväll!

Blev så belåten att jag gav bort två  12pack ägg till "änglarna"!


Det är plussgrader i Piteå och halt har det blivit och riktigt sparkföre tog

nämligen sparken ikväll på hundpromenaden  och när jag vände sparken

kom Rollo lubbande med svansen i vädret och då var jag tvungen att ta utav mej jackan och lägga på sitsen så Rollo kunde åka hem. Tog inte sparken med hans cykelkorg, men det gick bra ändå.

Sparken visslade iväg utefter travbanan och Rollo satt stolt som en tupp med spetsade öron och kollade på hundarna som galopperade bredvid.

Det är läckert när det är riktigt sparkföre!

Igår var det norrsken igen sa stallLena, men det missade jag visst när jag var ut kring tiotiden med hundarna . Gicke en sväng till stallet i foppatofflor (Jannes)

medan hundarna stack iväg efter banan på sin kissrunda.

Norrskenet är betagande, men jag gick nog och tittade i backen för att hålla balansen med foppatofflorna på.


Ja den här dan har jag dragit min cykelkärra med vattenhinkar på och vattnat hästarna i hagarna och på eftermiddan stack jag ut med Moe för sista

"smörjelsen" inför morrondagen. Janne hann inte med nån hästträning alls och

Bolfaxa fick en till ledig dag.

Moe kan inte stå dan före start då blir han alldeles för spänd och ivrig!

En liten urblåsning behöver han!

Marie, jag kanske ska fixa ett litet lager med "blöjor" ifall du är ensam i stallet

och Mio kommer lös?? hihi! Tack för omtanken Jörgen, Anna och stallLena

inatt sover jag gott!!    

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards