Älvbacka

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Yvonne - 6 mars 2011 23:23

har gått utan några stora åthävor!

Lördag körde Janne intervall med Gnisten och Bolfaxa, Lasse med mor Helmi kom på besök. Det var ett tag sedan.

När jag selat ut Faxan for Janne ut med henne och Lasse fick se henne röra på

sig,tror nog han var nöjd med det lilla han såg för Janne for ju opp efter rakan med henne.

Moe och Kungen hade en ledig dag som vanligt efter start.

Nu måste nog Janne ta sig i kragen och sko Vinna och Trolle, går inte att köra

barfota längre.

Söndag= låg kvar i sängen till klockan 8.00 och det är max vad jag klarar av.

Janne hade som vanligt fodrat morron.

Vi fick ju tillbaka vattnet i stallet, MEN nu är det några vattenkoppar som tjorvar!

Troligen har det blivit stopp i dom och hur man fixar till det är en fråga?

Måste väl nästan montera isär  eller vad man nu ska hittapå för att få igång

eländet. Alltid är det något...

Och hönsrackarna fortsätter att terrorisera Pavarotti (tuppen), imorse när jag kom dit var han blodig igen fast bara på tårna det var fint där jag smörjt med

zinkalinimentsalvan. Han kom direkt och ställde sig bredvid mej och hade inget emot att jag tog opp honom i famnen, han som annars alltid håller sig på behörigt avstånd. Bestämde mej för att hämta transportburen för hundar rejält tilltagen

för en tupp och la in spån i botten och hö ovanpå det, ställde in den i hönshuset

och stoppade in Pavarotti samt mat och vatten och det syntes att han uppskattade sitt nya hem fast han blev inburad!

Där får han nu vara tills benen läkt ordentligt och han har ju hönorna omkring sig

och behöver inte känna sig ensam.

StallLena och Josse kom som vanligt efter lunch och red sina favoriter.

Framemot eftermiddan tog jag och Moe oss en uppmjukningstur i skogen.

Det blåser fortfarande friska vindar så även om det är varmgrader känns det

kallt.

Få se vad det blir för banunderlag i Boden den 14 då Moe och Gnisten ska starta?

Hörde att Skellefteå och Umåker skulle riva sina banor.

Den 31 startar Kungen i ett "lunch"lopp i Boden, du kanske är ledig då Marie?


Nu ska jag läsa en stund, har fått låna en superbra bok av Kicki som heter

"Dömd till fängelse" av Jeffrey Archer. Det är en sådan

 där bok som det är svårt att lägga ifrån sig!

Imorron kommer våran vet. Iréne, längtar!  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards