Älvbacka

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Yvonne - 7 mars 2011 18:58

Blir ingen start för Fixgnisten den 14mars, han måste kvala!

Husse har tydligen inte hållit koll på hur många månader det är sen han startade sist!

Han går kvallopp den 14 istället.

Finemang Kungens lilla piga, jag hade nämligen tänkt att få stanna hemma så

är du "fit for fight" den 31mars och vill ta hand om Kungen blir jag jättebelåten!

Trolle har fått skor på "fötterna" och Janne har kört honom.

Men jisses amalia! Han hade huggit i och slagit rejält, tur att det finns slag-

remmar! Har han aldrig gjort förut, men han var väl på tårna när han kände att han hade skarpt under hovarna. Tur att jag inte körde för jag HAR faktiskt haft funderingar på att börja köra honom så han fick komma igång.

Överlåter honom nog åt Janne som har kraft och mod att hålla en yster ungpålle

på mattan!

Medan Janne skodde honom såg jag att han hade två lösa tänder i underkäken,

när han var färdigskodd blev det utdragning utan bedövning. Hade inget

"bokmärke" därför blev det en sockerbit istället, för gott uppförande!

Tränade i "Rolfs" backe på eftermiddan med Moe.

Bolfaxa och Gnisten lediga, blev ju ridna igår.


Iréne och Simon kom på morron när jag nästan var klar i stallet, hade bara två boxar att fylla på spån i vilket Iréne tog på sig!

Simon hjälpte mej att sätta opp ett högaller i Trolles box, köpte det när vi var på travet i Boden. Få se om han blir renligare?  Han ÄR en riktig "dyngolle", drar

höet runt hela boxen och då skiter han ju överallt oxå.


Pavarotti (tuppen) ser jättefin ut på benen nu när han har fått vara ifred, han fick vara ute en stund ur buren, men då kom två hönor och terroriserade honom och

därmed fick han gå in i buren igen. Får väl testa ett par gånger när man har honom under uppsikt och är det samma hönor vilket jag misstänker ( den ena

känner jag igen) så måste dom bort!

Iréne tycker vi ska göra "hönsgryta" utav dom , men näe det vill jag inte.

Får försöka ge bort dom till nån?

Haha sa Iréne, kalven ska du slakta och äta opp, men två elaka hönor, dom ska få leva!

Jamen,jamen.........

Har iallafall bytt spån i hönshuset idag och det blev så fräscht och fint och så gick jag och högg en gran som jag satte in, dom har kanske för lite att göra?

Vi funderar på att öppna så att dom kan gå ut fast det är ganska mycket snö i

hönsgården. Vi går ju mot en vår även om det fortfarande kan komma kalla

vindar.  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards