Älvbacka

Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Yvonne - 19 mars 2011 19:33

Åhh så himla vackert, det är fullmåne ikväll över stall Älvbacka och den är STOR!

Ser ut som en stor gul ost...

Fick mail från Camilla/Juna igår och hon är så nöjd med sin pålle och Nallepigans

dotter Vojepinglan 3år har gjort sin första start och fick sista pengen trots en

liten galopp!

 Idag har hästarna gjort sina intervaller i soligt och varmt väder, hade kommit

lite snö inatt,blää!

Min nya lilla kanin Ludde var på vift i stallet när Janne kom dit imorse, han försökte ta fast honom utan resultat!

När jag kom in i stallet kom han direkt, var nog mer än belåten och längtade

nog tillbaka till Ammi.

Tänk att den lille knodden hoppar över boxväggen, den är iallafall runt metern hög.

Detta var andra gången, men nu har jag byggt på väggen  och kan inte tänka mej att han tar sig över en gång till?? Få se imorronbitti?

 Robert, Lena och Mirja har varit här idag och njutit av det vackra vädret och

Mirja har ridit på Kompis och var väldigt stolt över att ha ridit själv en bit på travbanan.

Lena tillagade "suschi" och det var jättegott! Janne åt bara lax!

Hmm stavade jag rätt?

Efter maten tog jag och Janne in hästarna, dom fick vara ute längre än vanligt

och det verkade inte som om dom hade nåt emot det.

När jag ledde ut Kungen och Gnisten i hagen efter lunch så tappade jag Gnisten när dom skulle gå in i hagen, Kungen hotade med baken och Gnisten blev rädd

och kastade bakåt så grimskaftet gled ur handen på mej. Ingen fara med det,

släppte in Kungen i hagen och hämtade rymmaren, innan jag fick fast honom

sprang han till stohagen och råkade hälsa på Rapptösen över staketet då

brakade det löst! Ingen hälsar på Rappis för hon bestämmer vem som får och vem som inte får hälsa på henne (stallets matriark)! Det blev ett vrål och så reste hon

sig på bakbenen och klappade till Gnisten med framhoven i skallen!


Oj då, NU såg jag vart man sätter på volymen på datorn när man vill ha ljud,

råkade nysa och tryckte till på några knappar som sitter framtill på tangentbordet! Hihi alltid lär man sig något mellan varven!

Ha en fortsatt trevlig helg!  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards